نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران پاسخ داد

چه بیماری‌هایی سبب اختلال در گفتار فرد می‌شود

تهران (پانا) - نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران می‌گوید کم شنوایی، شکاف لب و کام، سکته‌های مغزی و مشکلات حنجره از جمله سرطان حنجره می‌تواند سبب بروز مشکلات ارتباطی و بلع شود.

کد مطلب: ۹۰۰۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
چه بیماری‌هایی  سبب اختلال در گفتار فرد می‌شود

به گزارش روابط عمومی انجمن گفتار درمانی، اکبر دارویی، در آستانه برگزاری هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران اظهار کرد: بر اساس آمارهای جهانی ۷ تا۱۰ درصد جمعیت دچار مشکل گفتار، زبان و یا بلع هستند و این مشکلات در کودکان شایع‌تر است.

وی افزود: علل مختلف پزشکی، روانشناختی، محیطی و آناتومیک می‌تواند سبب بروز مشکلات ارتباطی و بلع شود که از میان آنها می‌توان به کم‌شنوایی، شکاف لب و کام، سکته‌های مغزی و مشکلات حنجره از جمله سرطان حنجره اشاره کرد.

نایب رئیس انجمن گفتاردرمانی ایران با بیان اینکه درمان مشکل گفتار، زبان و بلع بر اساس اختلال ایجاد شده متفاوت است، افزود: برخی از افراد به صورت کامل بهبود می‌یابند و برخی نیاز به اقدامات توانبخشی طی سال‌های طولانی دارند.

عضو هیأت علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: گفتار درمان‌گران تلاش می‌کنند که فرد مبتلا به این نوع اختلالات بتواند توانایی گفتاری خود را به دست آورد و از قابلیت‌های خود برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردها و مباحث علمی در حوزه گفتار درمانی مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت همایش به آدرس www.iranslpcongress.com مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار