در گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش؛

رحمانی فضلی: اگر کرامت معلمان در جامعه رشد پیدا کند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود

سال ۹۸ نباید سخت‌تر از سال ۹۷ باشد چون دشمن هر روشی را بلد بود در سال ۹۷ به کار گرفت

تهران (پانا) - وزیر کشور آموزش و پرورش را دارای نقشی غیرقابل انکار در حل چالش‌های اساسی جامعه دانست و تاکید کرد اگر به کرامت معلمان توجه شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

کد مطلب: ۹۰۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رحمانی فضلی: اگر کرامت معلمان در جامعه رشد پیدا کند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود

عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور در گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش کشور که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد٬ به اهمیت آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: «موضوع آموزش و پرورش درباره انسان است و طبق آیات و احادیث همه عالم هستی در خدمت انسان است. انسان همواره با جامعه در ارتباط است.»

او ادامه داد: «هر چه جامعه پیشرفته‌تر می‌‌شود اهمیت آموزش و پرورش نیز بیشتر می‌شود. در گذشته تغییرات کُند و سخت بود اما امروزه هر هفته در حال تغییر هستیم. در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی نیز که تغییرات زمان‌بر است٬ اکنون سرعت تغییر زیادتر شده است.»

وزیر کشور گفت: «با این تغییرات، رفتار ما نیز مستلزم هماهنگی با این تغییرات است. مقام معظم رهبری فرمودند که اگر خود را با تغییرات تطبیق ندهیم قطعا در برابر این تغییرات شکست خواهیم خورد.»

او ادامه داد: «ما ۵۰ درصد جمعیت زیر سی سال داریم که همین مسأله میل به تغییر در جامعه را افزایش می‌دهد. ۵۰ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارند که این میل به تغییر را بیشتر می‌کند.»

او به ناکارآمدی حکومت‌های مارکسیستی و سرمایه‌داری در تاریخ جهان اشاره کرد و گفت: «ما این ادعا را داریم که با روش و شیوه خاص خود زندگی کنیم که همه این‌ها مبتنی بر شیوه زندگی الهی و عقلانیت انسان در جامعه است.»

او ادامه داد: «آیا ما پاسخ مناسب برای این تغییرات داریم؟ آیا توانسته‌ایم با رقابتی که در همه حوزه‌ها در جهان وجود دارد٬ موفق باشیم؟»

رحمانی فضلی گفت: «دنیای مادی مبتنی بر تجربه و تجربه مبتنی بر شواهد عینی است. باید دید این شیوه زندگی که ادعای آن را داریم چقدر در جامعه پیاده شده است. آموزش و پرورش نقش سازنده‌ای در پیاده‌سازی این اهداف در جامعه دارد.»

وزیر کشور به تاثیر معلمان در زندگی خود اشاره کرد و گفت: «معلم نقش زیادی در زندگی‌ام داشته‌اند که تاثیر آن از خانواده برای من بیشتر بوده است. من با عشق رشته تحصیلی جغرافیا را انتخاب کردم چون معلم جغرافیای من با عشق این درس را به من آموزش داد.»

او اولین چالش اصلی جامعه بعد چهل سال از انقلاب را قانون‌گریزی در کشور دانست و گفت: «فساد و رانت به دلیل انباشت قانون و بی‌توجهی به آن است.»

وزیر کشور گفت: «دومین چالش ضعف عدالت است که این چالش هم به ضعف قانون و قانون‌گرایی باز می‌گردد. سومین چالش اخلاق است. اساس انضباط و زندگی اجتماعی ما اخلاق و قانون است. متولی همه این چالش‌ها آموزش و پرورش است.»

او ادامه داد: «نقش معلمان و آموزش و پرورش ما در این در اصلاح این چالش‌ها مهم و تاثیرگذار است و انکارناپذیر است.»
وزیر کشور اهمیت دادن به کرامت معلمان را جزو واجب‌ترین وظایف دولتمردان دانست و گفت: «اگر کرامت معلمان در جامعه رشد پیدا کند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود. اولین گروه مرجع در گذشته نه چندان دور معلمان بوده‌اند اما امروز متاسفانه سلبریتی‌ها گروه مرجع شده‌اند.»

رحمانی فضلی گفت: «سال ۹۷ سال سختی برای جمهوری اسلامی بود. چهار سال اول دولت آقای روحانی تلاش‌ها نتیجه داد و مسیر‌ها باز و مشکلات حل شد. در دوره دوم مسیری که باز شده بود به دست یک انسان دیوانه در آمریکا که تمام قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشت٬ مشکلاتی برای کشور پدید آمد.»

او ادامه داد: «این حس را به مردم القا نکنیم که سال سختی در پیش روی آنها است. سال ۹۸ نباید سخت‌تر از سال ۹۷ باشد چون دشمن هر روشی را بلد بود در سال ۹۷ به کار گرفت و دولت نیز با همه این مشکلات راه حل پیدا کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار