بازتاب سفر روحانی به عراق در رسانه‌های خارجی؛

رویترز: سفر رئیس جمهور ایران به عراق پیامی قوی برای واشنگتن دارد

تهران (پانا) - خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق گزارش داد: روابط تجاری در کانون این سفر قرار دارد که حامل پیامی قوی برای واشنگتن است.

کد مطلب: ۹۰۰۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رویترز: سفر رئیس جمهور ایران به عراق پیامی قوی برای واشنگتن دارد

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در آغاز سفر رسمی‌اش به عراق از مداخله نظامی آمریکا در خاورمیانه به شدت انتقاد کرد، سفری که هدف آن توسعه روابط تجاری با بغداد و افزایش نفوذ تهران است.

این سفر همچنین پیامی محکم به واشنگتن و متحدان منطقه‌ای‌اش مبنی بر این ارسال می‌کند که باوجود تحریم‌های آمریکا، ایران همچنان نقشی کلیدی در سیاست‌های عراق ایفا می‌کند.

روحانی پیش از سفرش به عراق نیز تاکید کرد که جمهوری اسلامی مصمم به تقویت روابط برادرانه با کشور همسایه‌اش عراق است. وی افزود: این روابط قابل مقایسه با رابطه عراق با یک کشور اشغالگر همچون آمریکا که در منطقه مورد تنفر است، نیست.

روحانی همچنین گفت: هیچ‌کس بمب‌هایی که آمریکایی‌ها بر سر مردم عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه فروریختند، فراموش نخواهد کرد.

در جریان این سفر سه روزه قرار است یک سری توافقات در حوزه انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، صنعت و پزشکی امضا شود.

یک مقام ارشد ایرانی که روحانی را در این سفر همراهی می‌کند به رویترز گفت: عراق یک کانال دیگر برای ایران است تا از تحریم‌های ناعادلانه آمریکا عبور کند. این سفر فرصت‌هایی را برای اقتصاد ایران ایجاد خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا پس از آنکه در ماه مه ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد، تحریم‌ها علیه این کشور را که به واسطه توافق رفع شده بودند، بازگرداند. اقدامی که از سوی اغلب کشورهای سراسر دنیا و به‌ویژه طرف‌های دیگر این توافق مورد انتقاد قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار