مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربى:

تربیت واقعی در تشکل هاى دانش آموزى اتفاق مى افتد

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربى گفت: حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی موجب تربیت واقعی آن ها در موضوعات مهم اجتماعی می گردد.

کد مطلب: ۹۰۰۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تربیت واقعی در تشکل هاى دانش آموزى اتفاق مى افتد

ابراهیم محمدى در آیین تجلیل از برترین های اردوی ملی پیشتازان و اعضای مجامع و مجلس دانش آموزی آذربایجان غربی که در سالن اندیشه برگزار شد گفت: حضور در تشکل های دانش آموزی تمرین زندگی گروهی، عدالت خواهی ، تمرین دموکراسی و مشارکت پذیری است و تربیت واقعی با حضور در این تشکل ها اتفاق می افتد.

وی با اشاره به پایه های اصولی نظام تعلیم و تربیت گفت: معیار تربیت در نظام آموزشی و پرورشی کشور معیارهای اسلامی است و برنامه ریزی های خارج از این اصول جایی در سیستم تعلیم و تربیت ندارند.

محمدی در تحلیل وضعیت جوامع مختلف بشری طی عصر ها گفت: تا اواسط قرن ١٧ زمین و خاک مهمترین موضوع بشریت به دلیل فعالیت های کشاورزی بود اما پس از آن عصر صنعتی و سپس عصر اطلاعات و بعد از آن نیز سرمایه انسانی سکان دار قدرت و سرمایه شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بنده در دوران دانش آموزی عضو تشکل های دانش آموزی بودم و روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت پذیری امروز را مدیون فعالیت های همان دوران می دانم لذا دانش آموزان از فرصت های پیش آمده در این فضا بهره مند شوند.

وی افزود: امروز باید سبک زندگی اسلامی را به دانش آموزان و جوانان به خوبی و به طرز صحیحی آموزش دهیم و به نسل جوان بیاموزیم که دین اسلام نه تنها مانعی برای موفقیت ها نیست بلکه بهترین همراه در هموار سازی مسیر موفقیت ها است.

محمدی گفت: فعالیت های سازمان دانش آموزی نشاط و شادابی را به محیط های دانش آموزی تزریق می کند و در تقویت این روحیه نقش بسزایی را ایفا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار