در گفت‌وگو با پانا

احمدرضا درویش: از من نباید درباره فیلم «رستاخیز» سوال شود

بعد از ماجرای «رستاخیز» دفتر فیلمسازی‌ام تعطیل شد و دیگر فیلمی نساختم

تهران (پانا) –- احمدرضا درویش با ابراز نگرانی از ادامه توقیف فیلم «رستاخیز» خواهان پاسخ مسئولان درباره سرانجام این فیلم شد.

کد مطلب: ۹۰۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
احمدرضا درویش: از من نباید درباره فیلم «رستاخیز» سوال شود

احمدرضا درویش، فیلمساز ایرانی که جدیدترین اثر او «رستاخیز» 5 سال پیش توقیف شد در روزهای ابتدایی سال 98 ابراز امیدواری کرد مشکلات این فیلم حل و فصل شود و شاهد اکران عمومی فیلم در سال جدید باشیم.

درویش درباره آخرین وضع فیلم «رستاخیز» به پانا گفت: به نظرم بهتر است این سوال را از آقای انتظامی، رئیس سازمان سینمایی، و وزیر ارشاد بپرسید. فیلم هنوز در توقیف است و تلاش‌ها تا امروز نتیجه نداده است.

وی ادامه می‌دهد: امروز دیگر حرفی برای گفتن نمانده است. همه آنچه را باید گفته می‌شد، تا امروز گفتم و دیگر کاری از ما ساخته نیست، ولی مسئولانی که مرتبط با این موضوع هستند حتی سراغی از ماجرا نمی‌گیرند و به من و سوال‌های من پاسخی نمی‌دهند.

کارگردان فیلم‌های «دوئل» و «متولد ماه مهر» که بیش از 15 سال است فیلمی بر پرده سینماها نبرده است در پاسخ به این پرسش که «آیا کار جدیدی را شروع کرده‌اید» می‌گوید: هیچ کار جدیدی شروع نکردم و همچنان منتظر و نظاره‌گرم.

وی افزود: 40 میلیارد تومان آنهم هفت، هشت سال پیش برای این فیلم هزینه شده و امروز بعد از اتفاقاتی که برای رستاخیز افتاد دفتر فیلمسازی‌ام تعطیل شده است. من یک فیلمسازم که بنا به وظیفه فیلمسازی‌ام و عهدی که داشتم این فیلم را ساختم. حالا آقایانی که تصمیم‌گیرنده‌اند باید پاسخ بدهند که قرار است موضوع چطور به سرانجام برسد.

«رستاخیز» یا «حسین، آنکه گفت نه» فیلم سینمایی ایرانی در گونه تاریخی که به وقایع نهضت امام حسین(ع) پرداخته است. احمد رضا درویش کارگردان و نویسنده فیلم، تولید این اثر سینمایی را در سال ۱۳۹۱ به پایان رساند.

رستاخیز داستان واقعه کربلا با محوریت بُکَیر فرزند حُرّ بن یزید ریاحی است که به قیام حضرت سید الشهدا، خلافت یزید بن معاویه، نحوه به حکومت رسیدن عبید الله بن زیاد در کوفه و خرده جریاناتی با محوریت تاریخی آن دوران می‌پردازد.

فیلم که برنده ۸ سیمرغ بلورین در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر بود، در اکران عمومی با مشکلات و انتقاداتی مواجه شد. برخی مراجع تقلید و چهره‌های مذهبی به این فیلم و مضمون آن انتقادات شدیدی داشته و آن را مطابق با واقعیت‎های تاریخی ندانستند. نمایش چهره اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت عباس(ع) علت عمده اعتراض و مخالفت برخی مراجع تقلید از جمله آیت‌الله حسین وحید خراسانی و آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به رستاخیز بود.

اعتراضات دامنه‌دار باعث شد که این اثر سینمایی مدت کوتاهی پس از اولین نمایش عمومی از صف اکران در سینماهای ایران خارج شود.

رستاخیز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در 11 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در هشت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار