در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

سرپرست گروه رستاک: نمی‌خواهیم با موزیسین‌های بومی یک منطقه رقابت کنیم

اولین آهنگ عربی و ترکیه‌ای رستاک اوایل سال ۹۸ منتشر می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست گروه موسیقی رستاک تلاش این گروه در بخش موسیقی نواحی را نه در جهت رقابت با موزیسین‌های محلی، که عاملی در استقبال بیشتر جامعه از موسیقی نواحی و هنرمندان این شاخه عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۰۰۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست گروه رستاک: نمی‌خواهیم با موزیسین‌های بومی یک منطقه رقابت کنیم

سیامک سپهری، سرپرست گروه موسیقی رستاک، که اخیرا خبر تولید مجموعه‌ای از موسیقی ملل را اعلام کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار پانا به ارائه جزئیاتی درباره این مجموعه جدید پرداخت.

سپهری گفت: از مدت‌ها پیش برای حضور در کنسرت‌هایی که در مناطق و شهرهای ایران داشتیم ایده جدیدی وارد گروه شد که بر اساس آن یک قطعه از موسیقی همان منطقه را آماده و تنظیم و در همان شهر اجرا می‌کردیم. این ایده به شدت مورد استقبال واقع شد. بعدها در سطح خارج از ایران همین ابتکار بسط پیدا کرد و ما تصمیم گرفتیم در کنسرت‌های بین‌المللی، قطعه‌ای از موسیقی آن سرزمین را در کنسرت گروه بگنجانیم.

«در خانه بی‌مرز» موسیقی رستاک در خارج از مرزهای ایران

وی ادامه داد: این کار در آغاز کمی استرس‌زا بود، ولی بازخورد خوبی که از مخاطبان خارجی‌مان گرفتیم ما را در این کار مصمم کرد. امروز به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توانیم مجموعه‌ای از آن آهنگ‌ها را برای مخاطبان‌مان منتشر کنیم.

سرپرست گروه رستاک در پاسخ به این سوال که آیا این مجموعه به‌صورت آلبوم نیز منتشر خواهد شد گفت: فعلا قصد داریم هر اثر را به صورت تک‌آهنگ منتشر کنیم تا روزی که امکان تبدیل شدن به آلبوم وجود داشته باشد.

این موزیسین موسیقی نواحی درباره نام و محتوای مجموعه جدید گفت: مجموعه جدید «در خانه بی‌مرز» نام دارد که در آن دو قطعه از کشور ترکیه خواهیم داشت که یکی از آنها از موسیقی کرمانجی، یعنی کردهای ترکیه، و قطعه دوم از موسیقی سنتی ترکیه‌ای است. همچنین دو قطعه عربی داریم که برگرفته از موسیقی اقوام عرب همسایه خوزستان در کشور عراق است. قطعه‌ای معروف از کشور آذربایجان داریم و در ادامه این راه نیز قطعاتی از کشورهای ارمنستان و افغانستان تولید خواهد شد.

سپهری درباره زمان انتشار این مجموعه گفت: اولین اثر از این مجموعه طی سه ماهه نخست سال 98 منتشر خواهد شد که احتمالا از آهنگ‌های عربی یا ترکیه‌ای خواهد بود.

این فعال موسیقی نواحی در بخش دیگری از سخنان خود درباره خط سیر گروه رستاک در موسیقی نواحی و جایگاه عنصر اصالت در موسیقی رستاک گفت: گنجینه‌ موسیقی نواحی آنقدر برای ما جذاب بود که با راه‌اندازی این گروه در درجه اول می‌خواستیم خودمان از این موسیقی بی‌نظیر لذت ببریم و دیگرانی که علاقه‌مند به این موسیقی هستند هم از آن استفاده کنند. رستاک کاری را آغاز کرد و ادامه داد که نتیجۀ آن فعال‌تر‌شدن هنرمندان موسیقی مناطق در سراسر کشور بود؛ حال دلیل این اتفاق خوب هرچه باشد ما به آن افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم با موزیسین‌های بومی یک منطقه رقابت کنیم. در واقع ما آن موسیقی را با نگاه خودمان اجرا کردیم. من فقط می‌دانم امروز دوستان ما در موسیقی نواحی اجراهای بیشتری دارند و با آنها با احترام بیشتری برخورد می‌شود. البته ما ادعای حرکت اجتماعی نداریم، ولی خوشحالیم که تاثیرگذار بودیم.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار