وزیر بهداشت خبر داد:

بسیج 3 هزار تیم بازرسی بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت از بسیج 3 هزار تیم بازرسی بهداشت محیط در دانشگاه‌های علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بسیج 3 هزار تیم بازرسی بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، سعید نمکی در حاشیه آغاز طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: تیم‌های بازرسی بهداشت محیط وزارت بهداشت از اماکن بین راهی، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی به طور مرتب و مستمر با دستگاه‌های مجهز و پرتابل بازرسی می‌کنند و در همان محل، تخلفات را صورتجلسه کرده و برخورد قانونی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که ارائه دهندگان مواد غذایی برای خیر کسب و کار خودشان، رعایت حال مردمانی را کنند که بعد از مدت‌ها با دلخوشی با خانواده‌های خود می‌خواهند به سفرهای نوروزی بروند. برای مردم ایام خوشی را آرزو می‌کنیم و امیدواریم که با رعایت مسائل ایمنی و پرهیز از بی‌توجهی و آسیب به خانواده‌ها، سفر خوبی داشته باشند.

وزیر بهداشت افزود: همکاران ما در وزارت بهداشت در کنار مردم در ایام نوروز حضور دارند و برای اعتلای سلامت مواد غذایی، لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

نمکی درباره بازدارندگی مجازات برای تخلفات بهداشتی در طول طرح سلامت نوروزی، گفت: بخشی از بازدیدهای بهداشتی و برخوردهای قانونی مربوط به وزارت بهداشت و بخش دیگر بیرون از وزارت بهداشت است و امیدوارم که با هماهنگی‌هایی که با سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه داریم، بتوانیم تخلفات را با شدت بیشتری مجازات کنیم تا اگر معدود کسبه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم دچار تعلل می‌شوند، مجازات به گونه‌ای باشد که باعث پرهیز آنها از ادامه تخلفات شود.

وی درباره استفاده از دفاتر خدمات سلامت در طول طرح سلامت نوروزی، گفت: قطعا ما در استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در همه خدمات بهداشتی و درمانی مشتاق هستیم و امیدواریم که مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت، تقویت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار