معاون پرورشی و فرهنگی استان در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی:

تاریخچه امور تربیتی پر از افتخارات است/ ایثار معلمان در همه شئونات زندگی بزرگترین کار تربیتی می باشد

زنجان(پانا)- محمود عباسی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در کانون سهروردی زنجان اظهار کرد: وقتی به تاریخچه امور تربیتی بر می‌گردیم آن را بسیار پربار می‌بینیم.

کد مطلب: ۹۰۰۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تاریخچه امور تربیتی پر از افتخارات است/ ایثار معلمان در همه شئونات زندگی بزرگترین کار تربیتی می باشد

محمود عباسی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در کانون سهروردی زنجان اظهار کرد: وقتی به تاریخچه امور تربیتی بر می‌گردیم آن را بسیار پربار می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه همه معلمان نقش راهبری تربیتی را بر عهده دارند اضافه نمود: با توجه به تغییر ذائقه خانواده‌ها و دانش‌آموزان کار معاونان و مربیان پرورشی نیز در مدارس سنگین‌تر شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تلاش برای تربیت دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر با وجود رسانه‌های گوناگون، اطلاعات خانواده‌ها به ویژه در حوزه حقوق آنها و فرزندانشان در مدارس افزایش یافته است ولی در این راستا متاسفانه معلمان هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها هنوز نتوانسته اند نقش خود را در زمینه تربیت به صورت کامل ایفا کنند، ادامه داد: رسانه‌های قوی با تولید معنا و واقعیت باید نقش تربیتی ایفا کنند و در این راستا قلم بزنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در عصر کنونی عملا کار تربیتی در مدارس بسیار دشوار شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر به ویژه دستگاه‌های فرهنگی نیز در این راستا مقاومت به عمل می‌آورند و دور خود دیوار بلندی کشیده‌اند.

عباسی با اشاره به اینکه ایثار معلمان در همه شئونات زندگی بزرگترین کار تربیتی و بر گرفته از هدف الهی است، گفت: باید دفتر تجمیعی فعالیت‌های پرورشی در وزارت دایر شود تا اندکی از فعالیت‌های گسترده و پراکنده ی پرورشی در مدارس کاهش یابد.

گفتنی است در پایان این مراسم از حدود 230 نفر از معاونان و مربیان پرورشی، مشاوران، بازنشستگان و همچنین فرهیختگان حوزه تربیت تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار