معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

دوره توانمندسازی مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی برگزار شد

کرمانشاه (پانا) - معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری دوره‌ی توانمندسازی مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره توانمندسازی مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی برگزار شد

محمد رضا بسامی، معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: گردهمایی یک‌روزه و کارگاه توانمندسازی مدیران مدارس شبانه‌روزی با شرکت 144 نفر از مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی استان کرمانشاه، روز 16 اسفندماه جاری به میزبانی دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمیه ناحیه سه شهر کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این همایش، فرشید پرورتبار، مشاور مدیر کل و ﻣﺴﺆول مدارس نمونه دولتی و شبانه‌روزی، ضمن عرض سلام و خدا قوت از جانب دکتر یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: مدارس شبانه‌روزی و نمونه دولتی یکی از پرکاربردترین راهبرد آموزش و پرورش مطابق بند 16 سند تحول بنیادین و تحقق عدالت آموزشی برای تحصیل دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار هستند.

وی افزود: عدالت آموزشی را نباید فقط از جنبه کمّی نگاه کرد؛ بلکه جنبه کیفی آن نیز از اهمیّت بسیار زیادی برخوردار است و بر همین اساس باید به این بُعد آموزش توجه بیشتری شود تا اهداف والای نظام تعلیم و تربیت محقق گردد.

پرورتبار ادامه داد: ما باید در نظام آموزشی مدارس شبانه‌روزی، استانداردها، اعتبارات و نیازمندی‌ها را تأمین و تحقق بخشیم؛ چرا که در حال حاضر نمره‌ای که می‌توان به کمیّت داد بیشتر از نمر‌ه‌‌ای است که می‌توان به کیفیّت داد؛ پس باید تمام تلاشمان را در جهت ارتقای عدالت آموزشی و بالا بردن کیفیّت آن به کار بگیریم.

در ادامه‌ی این همایش، محمد رضا بسامی، معاون آموزش متوسطه استان ضمن خیر مقدم به مدعوین، گفت: ما باید با تأمین، تقویت و غنی‌کردن برنامه‌های مدارس، اعتقادات و اخلاقیات را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم و موجب تقویت بن‌مایه‌های تربیتی آنان شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ﻣﺴﺆولیت بزرگ مدیران و سرپرستان در مدارس اشاره و تصریح کرد: حمایت عاطفی دانش‌آموزان، یکی از ﻣﺴﺆولیت‌های بزرگ در مدارس است؛ چرا که بسیاری از مسائل مادی و فقر مالی، قابل جبران هستند؛ اما فقر عاطفی قابل جبران نیست. پس باید تمام تلاشمان را در جهت تربیت دانش‌آموزانی برای تمام فصول زندگی در کنار تربیت علمی، به کار بندیم.

گفتنی است در ادامه‌ی دوره مذکور، کارگاه‌های آموزشی حوزه‌های امور مالی، بهداشت و تخلفات اداری با حضور آقایان جعفری، احسان‌خواه و جلیلیان تشکیل گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار