مناطق گردشگری استان اردبیل حفاظت می شوند

اردبیل (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: گشت و کنترل یگان حفاظت این سازمان در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های استان با هدف جلوگیری از تخریب، تصرف، آتش ‌‌سوزی ، شکار و آلودگی در نوروز با جدیت دنبال می شود.

کد مطلب: ۹۰۰۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مناطق گردشگری استان اردبیل حفاظت می شوند

محمد خداپرست در جلسه ستاد نوروزی با اشاره به بازدید هزاران مسافر نوروزی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست اردبیل در سال گذشته افزود : امسال نیز با فرا رسیدن تعطیلات شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی و گردشگران در مناطق خواهیم بود .
او مناطق تحت مدیریت این اداره کل را منطقه حفاظت شده نئور، منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال ، اثر طبیعی ملی سبلان، منطقه حفاظت شده مغان، سایت احیای مرال فندقلو ، سایت احیای آهوی دشت مغان و مناطق شکار ممنوع شورابیل اردبیل، انزان و گندیمن مشگین شهر، خروسلوی گرمی و مشکول کوثر و همچنین موزه تاریخ طبیعی اردبیل به عنوان مقصدهای گردشگران ذکر کرد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر لزوم همکاری معاونت ها و ادارات تابعه برای استقبال مناسب و راهنمایی مسافران ، انجام برنامه ‌های تنویر افکار عمومی و فرهنگ ‌سازی زیست محیطی با نصب بنر، پخش بروشور و توزیع کیسه های پارچه ای با پیام ها و توصیه‌ های زیست محیطی در مبادی ورود گردشگران تاکید کرد .
خداپرست افزود: آموزش از طریق صداو سیما و رسانه های جمعی و پخش برنامه‌ های رادیویی و تلویزیونی با معیارهای حفظ محیط ‌زیست از همکاری های مشترک حفاظت محیط زیست و صدا و سیما و رسانه های جمعی در تعطیلات نوروزی خواهد بود .
اوهمچنین با اشاره به اینکه فروش و عرضه هرگونه آبزیان از جمله مار، سمندر و لاک پشت و سایر خزندگان و همچنین گیاه سنبل آبی ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود، افزود: هماهنگی ‌های لازم با نیروی انتظامی، گمرکات و سازمان دامپزشکی استان برای نظارت دقیق تر و جلوگیری از ورود و خروج غیرمجاز و قاچاق گونه ‌های حیات وحش در مبادی ورودی و خروجی استان انجام شده است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: گشت های ویژه پایش در ایام نوروز به منظور کنترل مراکز خدماتی، تجاری و صنعتی آلوده زا در شهرستان های استان اردبیل تشکیل شده است .
خداپرست از مردم خواست هرگونه تخلفات تخریب ، تصرفات اراضی، آتش سوزی مناطق تحت مدیریت، شکار و صید غیر مجاز و همچنین فروش و عرضه آبزیان و حیوانات وحشی را به شماره تماس 87 الی33740085 و یا سامانه ارتباطات مردمی 1540 گزارش کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار