علیرضا کاظمی: یکی از وظایف آموزش و پرورش نهادینه‌سازی قانون و قانونمندی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از مشارکت حدود ١٠ میلیون دانش‌آموز در رزمایش نوروزی همیاران پلیس خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی: یکی از وظایف آموزش و پرورش نهادینه‌سازی قانون و قانونمندی است

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و سردار سیدکمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور ناجا در مدرسه شهیدان آقامحمدی و حسین شیرین در روستای سولقان برگزار شد.

علیرضا کاظمی در این مراسم گفت: «امروز حدود ١٠ میلیون دانش‌آموز در رزمایش نوروزی همیاران پلیس مشارکت دارند. مانور نوروزی همیاران پلیس در ٧۵٠ منطقه برگزار شد و حدود ١٠٠ هزار فرهنگی نیز در این زمینه ما را یاری کردند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای زندگی راحت به آن نیاز داریم امنیت و آرامش است و برای احقاق این موضوع همه ما باید تلاش کنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یکی از وظایف آموزش و پرورش را نهادینه‌سازی قانون و قانونمندی دانست و گفت: «همیاران پلیس می‌توانند با تذکرهای دلسوزانه، سلامت خود، خانواده و دیگران را تضمین کنند.»

مرگ و مجروحیت بیش از 28هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سال جاری

کمال هادیانفر نیز در این رزمایش گفت: «یکی از اهداف جدی که در ١٠سال گذشته در ایجاد پلیس همیار یا همیاران پلیس راهور در دستور کار بوده ایجاد نظام مسئولیت پذیری بین جوانان و نوجوانان به عنوان آینده سازان بوده است. احترام به قانون نیز موضوع جدی مورد تاکید است. متاسفانه امسال بیش از ١۴٨٠٠ نفر جان خود را بر اثر تصادف از دست دادند و ١٣۵٠٠ نفر نیز مجروح شدند که بعضی از این جراحت‌ها نیز منجر به نقص عضو شده است.»

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: «توجه به فرهنگ‌سازی، ایمنی وسیله نقلیه و نقاط حادثه‌خیز است بنابراین قصد داریم با کمک مردم، پلیس یاران، سفیران فرهنگی و همه دستگاه‌هایی که در این مورد نقش جدی دارند برای سال ٩٨ برنامه کاهشی را اجرا کنیم. یکی از عوامل عقب ماندگی کشورها افزایش تصادفات و تلفات در جاده‌هاست، که جزو شاخص‌های عقب ماندگی در کشورهای در حال توسعه است. در ١٣ سال اخیر حدود 10 هزار و 300 مورد کاهش تلفات داشتیم این ما باید با برنامه‌ریزی به شاخص‌های مطلوب برسیم.»

او به مانور نوروزی همیاران پلیس اشاره کرد و گفت: «این برنامه از امروز آغاز شده و به صورت سراسری در کشور اجرا خواهد شد. شعار امسال پلیس راهور "برخیز از خطر و آرامش در سفر" است. یکی از انتظارات ما از همیاران پلیس نیز احترام به والدین است. بستن کمربند، صحبت نکردن با تلفن همراه و رانندگی نکردن در هنگام خواب آلودگی از موضوعات مورد توجه ماست و به همیاران تاکید می‌کنیم که در نهایت ادب برای تحقق این مسائل ما را یاری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار