مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد:

درخشش دانش آموزان کرمانی در مسابقات ملی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از درخشش دانش آموزان ناحیه دو کرمان در بیست و سومین دوره مسابقات ملی آموزش، نوآوری و ابتکارات دانش آموزی ( نادکاپ شریف ) خبر داد .

کد مطلب: ۹۰۰۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش آموزان کرمانی در مسابقات ملی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی

احمد اسکندری نسب با اعلام این خبر، افزود: بیست و سومین دوره مسابقات ملی آموزش، نوآوری و ابتکارات دانش آموزی شریف با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان، پرورش خلاقیت و نوآوری، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و تقویت هویت ملی و فرهنگی و همچنین با تاکید بر کشف نیازها و توانمندی های علمی و عملی داخلی در قالب کار گروهی در 16 و 17 اسفندماه سال جاری با حضور 3000 دانش آموز از حدود 100 شهر کشور در بیش از 50 بخش متنوع در رشته های نانو، رباتیک و میکرو الکترونیک، هوا فضا، زیست فنآوری، کمیکار، برنامه نویسی اندروید، محاسبات ذهنی، طراحی سه بعدی، جشنواره انرژی و آب و برای اولین بار در موضوع آینده پژوهی در تمامی مقاطع تحصیلی در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات از بزرگترین مسابقات دانش آموزی در حوزه علوم نوین است، گفت: در این دوره از مسابقات که با شعار پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان و هدایت صحیح به سمت مهارت و فعالیت بیشتر برگزار شد، دانش آموزان " محمد حسینی " از دبستان اسدالله ایرانمنش و " امیر علی رویین پور " از دبستان امام حسن عسکری (ع) ناحیه دو کرمان توانستند در رشته رباتیک مقام اول کشور را از آن خود کنند.

اسکندری نسب، افزود: در رشته زیست فنآوری این مسابقات، تیم های زیست شناسان شریف کریمان متشکل از دانش آموزان " سید اولیا حسینی" ، " امیرحسین کریمی " و " علی امیر زین الدینیان " و تیم شریف کرمان متشکل از " محمد ذهبی نژاد " ، " احمد محسن بیگی " ، " حسین ذبیحی " از دبیرستان دوره اول غیر دولتی شریف مشترکا رتبه سوم کشور را بدست آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، تصریح کرد: در رشته نانو شیمی این دوره از مسابقات، تیم نانو پژوهان سمپاد دبیرستان دوره اول پسرانه علامه حلی این ناحیه دو متشکل از دانش آموزان " پویا خالقی " ، " امیر حسین پارساپور " و " امیر رضا شمسی " موفق به کسب مقام دوم کشور شدند.

وی اظهار داشت: در روز پایانی این مسابقات از دانش آموز "مهیار زارع جوان " به عنوان پژوهشگر برگزیده بخش آینده پژوهی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار