همایش علمی آموزشی ریاضی درخرم آباد برگزار شد

خرم آبا (پانا) - همایش علمی آموزشی ریاضی در سالن همایش های مرکز استعدادهای درخشان خرم آباد برگزار شد .

کد مطلب: ۹۰۰۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش علمی آموزشی ریاضی درخرم آباد برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم با تبریک حلول ماه رجب و تبریک سال نو با ابراز خرسندی از حضور در جمع سرآمدان و نخبگان دانش آموزی استان گفت: علم ، دانش و فناوری یکی از مهمترین مولفه های مهم قدرت ،ثروت ، توسعه و پیشرفت جوامع بشری است .

رضا زینی وند مقدم با اشاره به سخنی از امام علی علیه السلام گفت: علم، قدرت و اقتدار است ،هر کس به آن دست پیدا کند بر دیگران تسلط می یابد و هر کس از آن مغفول بماند دیگران بر او مسلط می شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه می بینیم هرکس در عرصه علم و تکنولوژی پیشرفت کرده و در عرصه های مختلف موفق بوده است بر کشورهای دیگر سیطره دارد .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد : امروز ملاک سیطره قدرت های بزرگ، قدرت نظامی و لجستیکی نیست بلکه قدرت آنها علم ، فناوری و تکنولوژی است.

زینی وند مقدم آموزش و پرورش را پلی بین توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی دانست و گفت: اعتقاد داریم که اساس و زیربنای توسعه آموزش و پرورش است چرا که زیربنای علم و دانش در آموزش و پرورش باید نهادینه و برنامه ریزی شود .
وی با اشاره به اینکه علم و دانشی ارزشمند است که تولید قدرت و موجب پیشرفت کشور شود ،گفت : شما به عنوان نخبگان این کشور باید قدر خود را بدانید و لازم است با برنامه‌ریزی متنوعی که طبق سند تحول بنیادین در جهت بالندگی این کشور انجام شده و بخشی از آن توسط شما قابل اجراست اقدام کنید .

رسول ریاحی رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش لرستان ضمن اعلام خبر برگزاری اولین همایش علمی آموزشی ریاضیات ویژه مدارس استعداد های درخشان دوره اول و دوم استان لرستان گفت : هدف از برگزاری این همایش تبادل اطلاعات آموزشی در خصوص مسائل ریاضی و معرفی کاربردهای آن در زندگی افراد و محیط پیرامونی است .

وی افزود : این هم اندیشی با حضور 150 نفر از دانش آموزان در ۳ محور تبادل اطلاعات و آموزش و همچنین محور برگزاری مسابقات و برگزاری نمایشگاه دست سازه ها ، ویژه مدارس استعدادهای درخشان در سالن اجتماعات مراکز استعدادهای درخشان خرم آباد انجام شده است و به منظور تقویت و ایجاد حس مشارکت تیمی و شرکت در کارهای گروهی مسابقات علمی گروهی برگزار شده است .

قابل ذکر است در انتهای این مراسم ،نمایشگاه دست سازه های علمی و یافته های پژوهشی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در قالب 120 اثر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش لرستان افتتاح شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار