برگزاری مراسم سوگواره خورشید دهم در ابن‌بابویه شهرری

شهرری (پانا) - به همت کارشناسی قرآن اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری و همکاری اداره اوقاف شهرری مراسم سوگواره خورشید دهم در بقعه شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم سوگواره خورشید دهم در ابن‌بابویه شهرری

این برنامه در راستای طرح امام شناسی مصباح الهدی به‌صورت متمرکز منطقه ای و به‌ مناسبت شهادت امام هادی علیه اسلام با شرکت ۲۰۰ دانش‌آموز پسر مقاطع اول و دوم متوسطه ناحیه یک ری با اجرای همخوانی قرآن و تواشیح، نوحه‌سرایی و مسابقه در بقعه شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی آق‌بابا با ایراد سخنرانی مذهبی و آموزشی دانش‌آموزان را با گوشه‌ای از زندگی این امام بزرگ آشنا کرد.

این برنامه با هدف بزرگداشت مقام امام هادی(ع) و آشنایی با سیره و زندگینامه این امام همام با حضور قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری، خانی معاون فرهنگی اوقاف شهرری، ترکاشوند از ستاد اقامه نماز و اساتید قرآن و کارشناسان دوایر آموزش و پرورش برگزارشد.

سمیه فیروزی کارشناس اداره قرآن ناحیه یک ری در حاشیه این برنامه به خبرنگار پانا گفت: باتوجه به اینکه ائمه اطهار (ع) بهترین الگوی اخلاقی و رفتاری برای جامعه بشری هستند، آشنایی با سیره عملی و اخلاقی امام دهم اهمیت ویژه‌ای دارد.

فیروزی ادامه داد: امام هادی (ع ) برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر گامهای بلند برداشت و لحظه ای از آگاه کردن مردم و آشنا کردن آنها با حقایق مذهبی نایستاد؛ از این‌رو این سوگواره به صورت متمرکز منطقه‌ای در این مکان شریف برگزارشد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار