مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

فعالیت همیاران پلیس در کشور ۱۷ درصد خسارات مالی را کاهش داده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: فعالیت همیاران پلیس در سطح کشور ۱۷ درصد خسارات مالی و ۳ درصد خسارات جانی را کاهش داده است.

کد مطلب: ۹۰۰۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت همیاران پلیس در کشور ۱۷ درصد خسارات مالی را کاهش داده است

به گزارش خبرنگار پانا خراسان رضوی ، قاسمعلی خدابنده یکشنبه ظهر در مراسم نمادین آماده باش نوروزی همیاران پلیس که در فرهنگسرای ثابت مشهد برگزار شد اظهار کرد: همیاران پلیس پل ارتباطی میان پلیس و خانواده‌ها هستند و خانواده‌ها بخاطر رابطه صمیمی و علاقه‌ای که به فرزندان خود دارند تذکر و توصیه آن‌ها را مبنی بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی می‌پذیرند تا جان خانواده آن‌ها در جاده‌ها و مسافرت‌ها حفظ شود.

وی افزود: براساس آمارهایی که از طرف پلیس راهور منتشر شده است فعالیت همیاران پلیس در سطح کشور ۱۷ درصد خسارات مالی و ۳ درصد خسارات جانی را کاهش داده است و این آمارها نشان می‌دهد این موضوع نتیجه بخش بوده است و می‌توان با آموزش‌های بیشتر و افزایش تعداد همیاران پلیس در جهت کاهش بیشتر خسارات و تلفات جانی گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در آستانه سال جدید مسافرت‌های نوروزی افزایش می‌یابد و خراسان رضوی یکی از استان‌های مقاصد سفر است و بسیاری ترجیح می‌دهند سال نو را در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) باشند، به همین دلیل حجم سفرها به مشهد افزایش می‌یابد و آمارها نشان می‌دهد در سال قریب به ۳۰ میلیون زائر به استان خراسان رضوی مسافرت می‌کنند.

وی گفت: هر ساله حوادث متعددی در جاده‌ها اتفاق می‌افتد که شناسایی نقاط حادثه خیز و حضور به موقع پلیس راهور مقدار زیادی از این حوادث و تلفات را کاهش داده است اما هنوز هم این آمار بالاست و یکی از راه‌های کاهش این تصادفات و تلفات فرهنگ سازی، گفتمان سازی و آموزش قوانین و مقررات رانندگی به افراد جامعه و بخصوص به دانش آموزان است.

خدابنده تصریح کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که میان وزارت آموزش و پرورش و پلیس راهور کشور منعقد شده است آموزش دانش آموزان در زمینه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: این آموزش‌ها در قدم اول در ذهن خود دانش آموز نهادینه می‌شود تا در آینده هنگامی که اجازه رانندگی پیدا کرد قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کند و در قدم بعدی اگر احساس کرد یکی از اعضای خانواده، مقررات رانندگی را رعایت نمی‌کند حتماً به وی تذکر دهد تا رفتارش را در این زمینه اصلاح کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار