معاون اول رئیس‌جمهور:

معضل کم‌آبی سمنان باید حل شود

کالای اساسی به هر میزان ارز بخواهند، تامین می‌شود

سمنان (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه تامین کالاهای اساسی در اولویت‌ قرار دارد، گفت: کالاهای اساسی به هر میزان ارز بخواهند تامین خواهد شد.

کد مطلب: ۹۰۰۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
معضل کم‌آبی سمنان باید حل شود

دکتر اسحاق جهانگیری در آئین افتتاح همزمان ۱۱۰ پروژه اشتغال روستایی در گرمسار اظهار کرد: سیاست جدی ما این است که روستاها به‌عنوان کانون اصلی تولید کشور باقی بمانند.

وی بر ضرورت توجه به روستاها تاکید و تصریح کرد: اقدامات زیر بنایی مثل آب، برق، گاز و... مورد نیاز روستاهاست و باور داریم که زندگی در روستا نباید به معنای محرومیت از برخی امکانات رفاهی باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه اشتغال روستایی باید با قوت به انجام رسد و زنجیره ی تولیدات کشاورزی کامل گردد، ادامه داد: 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود بسیار پابین در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که در روستاها به ایجاد واحدهای تولیدی اقدام کند.

جهانگیری با اشاره به ضرورت نظارت جامع بر تسهیلات اعطایی خاطرنشان کرد: مسئولان باید نظارت نمایند که دریافت کنندگان تسهیلات روستایی، اقداماتشان را در روستاها تکمیل کنند.‌

وی با اشاره به افتتاح 110 طرح روستایی در استان سمنان گفت: افتتاح و بهره برداری از ۱۱۰ طرح با ۱۱۷ مبلیارد تومان در استان اقدام ارزشمند و خجسته ای است و لذا باید تلاش کرد تا مسائل و مشکلات برطرف گردیده و خللی در زنجیره ی تولید ایجاد نشود.‌

وی به نقش مهم گرمسار و آرادان در صنعت استان اشاره و تصریح کرد: ۵۵ درصد از صنعت استان در منطقه غرب استان است.

جهانگیری با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا با حمایت از تولید، این چرخه را پویا و فعال نگه دارد، گفت: اولویت در تسهیلات دهی بانکی، سرمایه درگردش برای کسانی است که می خواهند واحدهای تولیدی ایجاد کنند.

این عضو ارشد کابینه اضافه کرد: یکی از اولویت های دولت، حمایت از تولید و... همچون طرح‌های بافت های فرسوده و حمل نقل است که می تواند موجب صیانت از مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید باشد.

وی افزود: اولویت دیگر دولت تامین کالاهای اساسی و معیشت مردم است که به هر میزان ارز مورد نیاز باشد تامین خواهد شد تا مردم دغدغه ای نداشته باشند.‌

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به اهمیت صنعت طیور و نیاز کشور به گوشت سفید گفت: برای تامین خوراک مورد نیاز طیور بیش از ۴۰۰۰ میلیارد دلار ارز داده می شود تا دانه های مورد نیاز طیور خریداری شود.

جهانگیری با بیان اینکه باید چنین کالاهایی در داخل کشور تامین گردد تا موجب خروج ارز از کشور نشود، افزود: تلاش دولت بر این است که کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود.

وی با بیان اینکه از نقد سازنده استقبال می‌کنیم، افزود: به کسانی که دولت را در مورد دغدغه های معیشت مردم و مسائلی اینچنین نقد می‌کنند به دیده احترام می‌نگرم و معتقدم که اینگونه نظرات موجب اصلاح می شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت همه تلاش خود را برای بهبود شرایط تولید به کار گرفته، خاطرنشان کرد: این روزها در هر گوشه کشور شاهد افتتاح پروژه‌های کوچک و بزرگی هستیم و این به‌معنای آن است که کشور دارای نشاط و پویایی است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان افزود: تلاش خواهم کرد تا مشکلات پیش آمده برای سدهای استان و از جمله سد نمرود برطرف شود.

جهانگیری با بیان اینکه باید معضل محدودیت آب در استان سمنان مرتفع شود، گفت: استان سمنان در صورت رفع مشکل کم‌آبی می‌تواند پذیرای جمع زیادی از سرریز جمعیتی استان‌های مجاور و از جمله تهران باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار