برخورداری مجتمع صنعتی و معدنی آرادان از بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی

سمنان (پانا) - وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح از مجتمع صنعتی و معدنی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در آرادان به‌عنوان یک واحد صنعتی بسیار مهم نام برد و گفت: این واحد از بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی برخوردار است.

کد مطلب: ۹۰۰۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
برخورداری مجتمع صنعتی و معدنی آرادان از بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی

امیر حاتمی در آئین بهره‌برداری مجتمع صنعتی و معدنی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آرادان اظهار کرد: بر اساس قوانین باید برخی صنایع را از شهرهای بزرگ دور کنیم و در عین حال در ساخت آنها از بالاترین استانداردهای زیست‌محیطی استفاده کنیم.

وی با اشاره به افتتاح واحد صنعتی آرادان گفت: این مجموعه به‌عنوان مجموعه تحقیقاتی جنوب تهران‌ فعالیت و هیچ آلودگی برای مردم و کارکنان مجموعه و محیط زیست ندارد.

وی با بیان اینکه سرب و مس موادی است که بخش‌های دفاعی را پشتیبانی می‌کند، ادامه داد: در اجرای مصوبات قانونی کشور و دولت باید برخی صنایع از استانداردهای بالای زیست محیطی برخوردار باشند و این امر در واحد صنعتی معدنی وزارت دفاع در آرادان محقق شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت انرژی در صنایع، خاطرنشان کرد: توسعه و رشد پروژه‌ها امروز در جهان به انرژی وابسته است و بدون انرژی پروژه‌ای اتفاق نمی‌افتد چرا که راهبردهای جهان استراتژی بحری بر مبنای انرژی است و بسیاری اتفاقات در جهان حول انرژی است.

حاتمی با اذعان به اینکه در حوزه دفاع، پیشران اصلی انرژی است و ما وابستگی قطعی به انرژی داریم، افزود: در حوزه دفاع از کوچکترین تا بزرگترین ابزار دفاعی و سامانه‌های دفاعی وابسته به انرژی هستند.

وی از سازمان توسعه منابع انرژی به‌عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های صنایع دفاع نام برد و گفت: ما در این حوزه نیازمند محصولات متنوعی هستیم و خوشبختانه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش همکاران در حوزه سازمان، تعمیق خودکفایی و خود اتکایی اتفاق افتاده است.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به اهمیت خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف و از جمله صنایع دفاعی، اضافه کرد: ما باید بتوانیم ‌مواد مورد نیاز را از مواد داخلی کشور تامین و به مواد و محصولات متنوع تبدیل کنیم.

وی با اشاره به لزوم پرورش نیروی انسانی توانمند گفت: این واحد از جمله مجموعه‌های تحقیقاتی است که استاد و دانشجو در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و مواد انرژی را تولید می‌کنند.

وزیر دفاع با بیان اینکه در کنار این‌مجموعه با اتکا به توان داخلی، دانش افزایی نیز صورت گرفته ادامه داد: همه این‌کارها متکی به دانش داخلی است و در یک دوره زمانی کوتاه انجام شده است.

وی با تقدیر از مسئولان استان سمنان گفت: همکاری و هم افزایی مجموعه استان، بسیار موثر واقع شد و استاندار، فرماندار و نماینده مجلس دلسوزانه همت گماردند و با همکاری بانک سپه، این مجموعه صنعتی با استفاه از منابع داخلی و تسهیلات داخلی بدون استفاده از منابع دولتی ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار