مشارکت استاندار سمنان در جشن نیکوکاری؛

"رأفت و رحمت" جشنی متفاوت برای زندانیان آزاد شده

رصد اشتغال زندانیان مشمول عفو رهبری در سمنان

سمنان (پانا) - استاندار سمنان از رصد مشمولان عفو اخیر رهبری انقلاب با هدف کمک به اشتغال بخشی از این زندانیان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با مشارکت خیرین بستری فراهم کنیم که ضمن پذیرش اجتماعی زندانیان مانع از بازگشت مجدد آنها به زندان شویم.

کد مطلب: ۹۰۰۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
"رأفت و رحمت" جشنی متفاوت برای زندانیان آزاد شده

علیرضا آشناگر در جشن رافت و رحمت ویژه زندانیان عفو شده در سمنان از عفو جمع زیادی از زندانیان به عنوان یک خبر خوش در چهل سالگی انقلاب نام برد و اظهار کرد: در تلاشیم که با همراهی خیرین و مسئولین زمینه‌ای ایجاد شود که با رصد مشمولان طرح آزادی، مباحث مربوط به اشتغال و حمایت از آنان را فراهم کنیم تا شاهد برگشت این افراد به اجتماع باشیم.

وی با اشاره به برپایی جشن رافت و رحمت ویژه زندانیان عفو شده، خاطرنشان کرد: این جشن، جشن متفاوتی با تمام جشن‌های معمول است؛ چرا که میزبان این جشن اداره کل زندان‌هاست و میهمانان نیز افرادی هستند که از این پس قصد همراهی و همگامی صحیح با جامعه را دارند.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه برپایی این‌گونه جشن‌ها به ایجاد شادمانی در جامعه کمک می‌کند، افزود: خوشبختانه با عفو رهبری فرزانه انقلاب، زندانیان زیادی مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند.

آشناگر با اذعان به اینکه بخشش بهتر از عقوبت است، ادامه داد: البته با توجه به اهمیت زندگی اجتماعی و حفظ نظم و امنیت، عقوبت و مجازات نیز باید به‌جای خود اعمال شود.

وی اظهار امیدواری کرد: خیرین، تشکل‌های مردمی و سازمان‌های فعال در جامعه در بسط و گسترش فرهنگ گذشت و بخشش بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان، استانی با مردم بافرهنگ و دانش مدار است، افزود: باید با ایجاد فرهنگ بخشش و گذشت، اختلافات جزیی را در جمع خود حل کرده تا شاهد کاهش ورودی دادگاه‌ها باشیم.

آشناگر ضمن تبریک به زندانیان آزاد شده گفت: جامعه و خانواده ‌ها باید پذیرای آزاد شدگان باشند و با قبول آنان موجب بازگشت اجتماعی این افراد شوند.

وی با اشاره به فرهنگ بالای مردم استان خاطرنشان کرد: طلاق، مفاسد اجتماعی و برخی معضلات حاشیه نشینی در مناطق کمتر توسعه یافته موجب ایجاد مناقشات و درگیری های بین افراد می‌گردد که باید تلاش نماییم تا با رفع مشکلات و پیگیری مسائل شاهد آن باشیم که در استان سمنان حتی یک زندانی نیز نداشته باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به نزدیکی به جشن نوروز از برپایی جشن نیکوکاری در استان تقدیر کرد و گفت: باید بکوشیم به سنت گذشتگان‌مان در این ایام که ایام خوش و نیکویی است ضمن مشارکت در جشن نیکوکاری زمینه شادی دیگران را نیز فراهم کنیم.

به گزارش پانا، استاندار با حضور در یکی از غرفه‌های جمع آوری کمک‌ها ضمن اهدا مبلغی به این امر خیر از مردم استان خواست حضور پررنگی در این جشن داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار