آزادی‌خواه در تشریح نشست کمیسیون فرهنگی خبر داد:

اختصاص سبد تغذیه رایگان ماهانه به مادران باردار و یا دارای فرزند زیر سه سال

تهران (پانا) - به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، یکی از مصوبات استمزاجی این کمیسیون، اختصاص سبد تغذیه رایگان ماهانه به مادران باردار و یا دارای فرزند زیر سه سال برای حداقل چهار دهک جمعیت درآمدی پایین است.

کد مطلب: ۹۰۰۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص سبد تغذیه رایگان ماهانه به مادران باردار و یا دارای فرزند زیر سه سال

احد آزادی‌خواه در گفت‌‎وگو با خانه ملت در تشریح نشست امروز(یکشنبه 19 اسفند) کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فیلمی که از مترو تهران منتشر شد و در آن چند زن بی‌حجاب به مناسبت روز 8 مارس به زنان چادری گل می‌دادند، در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت که این امر مناسب فضای جمهوری اسلامی ایران نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار کمیسیون بود که بر این اساس مواد 20 تا 26 که ذیل فصل حمایت از فرزندآوری قرار می‌گیرد، بررسی و برخی به صورت استمزاجی تصویب شد و برخی برای بررسی بیشتر مراعا ماند.

به گفته وی این مواد ناظر به 9 ماهه شدن مدت مرخصی زایمان برای کارکنان زن با پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌های مرتبط، مرخصی تحصیلی 5 ترمه برای زنان باردار دانشجو، بازنشسته شدن مادران شاغل دارای سه فرزند به بالا با حداقل ده سال سابقه کار و تخفیف‌های مالیاتی برای شاغلان دارای یه فرزند به بالا است.

آزادی‌خواه افزود: بر اساس ماده 25 طرح نیز دولت مکلف است سبد تغذیه رایگان ماهانه را به تشخیص وزارت بهداشت به مادران باردار و یا دارای فرزند زیر سه سال برای حداقل چهار دهک جمعیت درآمدی پایین و نیازمند اختصاص دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار