با هدف ترویج فرهنگ مطالعه به امضاء رسید؛

تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه ها و سازمان نهضت سوادآموزی استان سمنان

سمنان (پانا) - نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان نهضت سوادآموزی استان سمنان به منظور ترویج فرهنگ سوادآموزی و ارتقاء سطح مطالعه نوسوادان جامعه، تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

کد مطلب: ۹۰۰۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه ها و سازمان نهضت سوادآموزی استان سمنان

سازمان نهضت سوادآموزی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به منظور هم‌افزایی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های موجود دستگاه‌ها در راستای ترویج فرهنگ سوادآموزی و ارتقاء سطح مطالعه نوسوادان جامعه، تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

این همکاری با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان سوادآموزان، کمک به ریشه کنی بی‌سوادی و تثبیت آموخته‌های پیشین و آموزش مسائل جدید به نوسوادان و فراهم کردن بستر مناسب جهت شتاب بخشی به باسوادی و توانمندسازی سوادآموزان در سراسر کشور، در یک تفاهمنامه به امضاء رسید که در صورت موفقیت طرح‌ها و رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

از جمله مفاد ذکر شده در این تفاهم‌نامه می‌توان به تأمین کتاب‌های مناسب برای نوسوادان و توزیع آن در کتابخانه های عمومی، عضویت نوسوادان نهضت بصورت رایگان و ... ، با هدف تثبیت آموخته های نوسوادان، توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین نوسوادان و خانواده های آن ها، فراهم نمودن بستری برای شتاب بخشی به حذف بی سوادی و همچنین توانمندسازی نوسوادان، اشاره کرد.

استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی، گامی اساسی در زمینه سوادآموزی است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان، در حاشیه انعقاد تفاهم نامه فی ما بین اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و اداره کل کتابخانه های استان سمنان گفت: با استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی، می توانیم گامی اساسی در زمینه سواد آموزی برداریم.

اسماعیل ادهم افزود: کتاب سرمایه ای معنوی است که دستاورد اندیشه یک فرد یا گروه بوده و یکی از بهترین، سالم ترین و مناسب ترین ابزارهای کمال برای بشریت است؛ چرا که ما در عصری زندگی می کنیم که بهره گیری بیشتر از این، جهت توسعه و پیشرفت علم و دانش و کمالات ضرورتی است و فرهنگ سازی برای مطالعه آن و توجه به این امر مهم باید در اولویت جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باسوادان و قبول شدگان دوره های سوادآموزی به دلیل عدم استفاده از آموخته ها و عدم دسترسی به متون ساده و خواندنی به بی سوادی رجعت می کنند، اظهارداشت: با ارائه کتب ساده، خواندنی و کاربردی می توانیم این مشکل را حل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار