آماده‌باش تمام بیمارستان‌ها در شب چهار شنبه‌سوری

تهران (پانا) - معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت از آماده‌باش تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شب چهارشنبه‌سوری خبر داد و گفت آمار حوادث چهارشنبه‌سوری سال ۹۶ نسبت به سال 95 کمتر بود.

کد مطلب: ۹۰۰۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش تمام بیمارستان‌ها در شب چهار شنبه‌سوری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، طیب قدیمی در نشست خبری تبیین برنامه‌های وزارت بهداشت برای آخرین چهارشنبه سال با بیان این مطلب افزود: درمان سوختگی در همان لحظه انجام نمی‌شود بلکه سیر درمان سوختگی حدود دو سال به طول می‌انجامد.

وی گفت: مصدومیت‌هایی که در مراسم سه‌شنبه آخر سال اتفاق می‌افتد، معمولا از ناحیه دست و صورت رخ می‌دهد و این دو اندام، اندام‌های کارکردی و عملکردی برای فرد هستند و فرد مصدوم از نظر زیبایی نیز دچار آسیب می‌شود بنابراین این نوع سوختگی‌ها علاوه بر آثار جسمی، آثار روحی و روانی نیز در پی دارد و در واقع بار اجتماعی و روانی حوادث چهارشنبه‌ آخر سال به مراتب بیشتر از بار مالی آن است.

قدیمی تاکید کرد: تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، شب چهارشنبه‌سوری در آمادگی قرار دارند و متخصصان مورد نیاز مانند ارتوپد و چشم پزشک در مراکز درمانی مقیم هستند و تمام بیمارستان‌هایی که بیماران سوختگی را پذیرش می‌کنند در این ایام آماده‌باش هستند.

وی با بیان این که آمار حوادث چهارشنبه‌سوری سال ۹۶ نسبت به سال 95 کمتر بود، گفت: امیدواریم امسال نیز تعداد آسیب‌دیدگان کاهش چشمگیرتری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار