برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در اردبیل

اردبیل (پانا) - مانور آمادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آموزشگاه متوسطه دوره اول قائم ناحیه 2اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در این مانور با تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی در خصوص حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال گفت: شادی هایمان را با حوادث ناگوار تلخ نکنیم.

احمد ناصری اظهارکرد:تلاش بر این است تا با برگزاری مانور پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری، ضمن آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از خطرات و حوادث احتمالی پیش‌رو، در انتقال فرهنگ اصیل و ناب ایرانی - اسلامی اقدام نماییم.

به اهمیت آموزش صحیح مقابله با حوادث و خطرات احتمالی اشاره و اظهار امیدواری کرد: با کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی این اهداف محقق و نتایج مثبت و مطلوب آن در کل جامعه تسری پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از مسئولان برگزاری این مانور خواست تا با برگزاری نمایشگاهی از حوادث چهارشنبه آخر سال در مدارس، دانش آموزان را در این خصوص مطلع سازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان نیز با تاکید بر ضرورت رعایت موارد ایمنی در چهارشنبه آخر سال گفت: ضمن آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها از خطرات و حوادث احتمالی پیش‌رو، در انتقال فرهنگ اصیل و ناب ایرانی - اسلامی اقدام نماییم.

منصور صاحب با بیان اینکه سهل انگاری در مراسم چهارشنبه آخر سال مشکلاتی را ایجاد می کند، اظهار داشت: متاسفانه هر ساله شاهد حوادثی ناگوار در چهارشنبه آخر سال هستیم که بخشی از این مصدومان را دانش آموزان ما تشکیل می دهند.

او افزود: در همین راستا تیم های مختلف کارشناسان خبره آتش نشانی ، اورژانس، هلال احمر و فوریت های پزشکی در این مانور حاضر شدند و آموزش های لازم رابرای پیشگیری از بروز حوادث ارائه دادند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز با عنوان اینکه قدرتی بالاتر از اندیشه نیست و هیچ اندیشه سالمی سلامت انسان را به خطر نمی اندازد، گفت: بهترین اندیشه پیشگیری است.

به گفته سرهنگ کریم نوری آگاهی، آموزش و الزام سه فاکتور مهم در پیشگیری است.

در این مانور دانش آموزان با اطفاء حریق، کمک رسانی به دانش آموزان حادثه دیده و کمک های اولیه آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار