در گفت و گو با پانا

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان خبر داد: معرفی 13000 نفر به هسته گزینش آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال 97

در گزینش برای استخدام مدارس دولتی و غیردولتی به شکل واحد عمل می کنیم

تبریز (پانا) - مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از معرفی 13 هزار نفر برای گزینش جهت استخدام در مدارس دولتی و غیردولتی استان در سال 97 خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان خبر داد:  معرفی 13000 نفر به هسته گزینش آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال 97

حسین محمدزاده کمالی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به تاریخچه تشکیل گزینش بیان کرد: وظیفه اصلی گزینش شناسایی نیروهای خوب، کارآمد و متهعد به نظام است و آموزش و پرورش نیز به دنبال شناسایی افرادی هست که به درد شغل معلمی بخورند.

وی گفت: اگر مطالعه و تحقیق درباره گزینش در جهان داشته باشیم، خواهیم دید که در تمامی کشورها روند گزینش برای استخدام وجود دارد و هدف اصلی این کار هم شناسایی بهترین ها است که اگر از جنبه علمی به این موضوع نگاه کنیم امری ضروری برای شناسایی افراد متعهد برای سپردن مسئولیت ها است.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان، اهمیت فرایند گزینش در آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها را یادآور شد و گفت: نیروی انسانی یکی از مهم ترین منابع مدیریت خوب و قوی به حساب می آیند پس اگر به دنبال نیروی انسانی کارآمد هستیم باید در گزینش نهایت دقت و جدیت را داشته باشیم.

محمدزاده کمالی تصریح کرد: اگر نیروهای خوب و کارآمد هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ اعتقادی، سیاسی و اخلاقی شناسایی شوند و روی کار بیایند مسلما دستگاه مربوطه پویاتر خواهد شد و به موفقیت های سازمانی دست خواهد یافت.

وی گفت: نیروهای قراردادی، پیمانی و آزمایشی تا زمانی که نیروی رسمی شوند با گزینش سر و کار دارند ولی برای نیروهای رسمی، گزینش دخالتی ندارد و سایر دستگاه های نظارتی کار خود را در این رابطه انجام می دهند.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان اضافه کرد: گزینش با توجه به شرایط زمان و موقعیت های اجتماعی جامعه و قانون که برگرفته از شرع و فتوای امام راحل و مقام معظم رهبری و مصوب مجلس شورای اسلامی است، عمل می کند.

محمدزاده کمالی در خصوص تجلیل از مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان به عنوان مدیر نمونه گزینش کشوری، گفت: ارزیابی وزارت در دو شاخص کمی و کیفی بود که در بخش کمی همیشه سعی کردیم در حداقل زمان ممکن پرونده ها را به سرانجام برسانیم و در بخش کیفی نیز مطابق دستورالعمل های ابلاغی وزارت و هیات مرکزی عمل کردیم و نکته هنری کارمان این بود که همواره سعی کردیم رضایت مندی ارباب رجوع را کسب کنیم و برخورد مناسب داشته باشیم و شفاف عمل کنیم.

وی ادامه داد: در فرآیند گزینش همیشه سعی کردیم بر اساس قانون و در نهایت رافت اسلامی برخورد کنیم و همچنین تلاش کردیم تا روز به روز در کار خود دقیق تر و بهتر باشیم و محور کارهایمان اجرای قانون و رضایت مندی ارباب رجوع است و برای افرادی که از گزینش رد شدند سعی کردیم علت را توضیح داده و راهنمایی کنیم تا در جلسات تجدید نظر، بهتر و با آمادگی کامل حضور یابند.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان گفت: امسال 13 هزار نفر به هسته گزینش آموزش و پرورش استان معرفی شدند که بیش از نیمی از این افراد برای اشتغال در مدارس غیردولتی معرفی شده اند و مابقی نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان،حق التدریسی ها و تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی معرفی شده اند.

محمدزاده کمالی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان همه ساله ورودی های سال جدید را به ما معرفی می کنند و امسال 600 نفربه ما معرفی کردند که خوشبختانه با همکاری گزینش استان این فرآیند در 3 مرحله انجام گرفت و اکثرا قبول و تعداد انگشت شمار مردود شدند.

وی افزود: در میانگین کشوری 5 درصد معرفی شوندگان ار گزینش مردود می شوند ولی در استان آذربایجان شرقی به توجه به تدابیر اتخاذ شده و برخود قانون مدارانه همراه با رافت اسلامی سبب شد 2/5 درصد مردودی داشته باشیم که این هم امری طبیعی است.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش استان در خصوص نحوه گزینش استخدام مدارس دولتی و غیر دولتی گفت: قانون برای همه یکی است و گزینش برای استخدام رسمی و یا به کارگیری در مدارس غیردولتی و حق التدریس با هم تفاوتی ندارند و در مورد همه به یک شکل واحد عمل می کنیم.

محمدزاده کمالی ادامه داد: در مورد دانشگاه فرهنگیان یک سری قوانینی خود دانشگاه برای ورودی ها دارد و این به گزینش ربطی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار