ایمن سازی نقاط پرحادثه اولویت اصلی اداره کل راهداری جاده‌ای آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ایمن سازی نقاط پرحادثه اولویت اصلی اداره کل راهداری جاده‌ای است.

کد مطلب: ۹۰۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ایمن سازی نقاط پرحادثه اولویت اصلی اداره کل راهداری جاده‌ای آذربایجان غربی

ارسلان شکری گفت: در راستای سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، در سال جاری ایمن سازی محور‌های استان و رفع نقاط پر تصادف از الویت‌های این حوزه به شمار میرفت که با تمام توان دستیابی به این هدف دنبال می‌شد.

شکری افزود: امسال شاهد کاهش ۳درصدی تلفات برون شهری و روستایی در استان بودیم که اصلاحات انجام شده در جاده‌های استان و رفع نقاط پر تصادف یکی از دلایل بسیار مهم در این کاهش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای طرح روکش آسفالت ۱۱۰ کیلومتر از محور‌های استان در سال جاری و عقد قرارداد برای روکش آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های استان از جمله اقدامات فیزیکی در ارتقا ایمنی محور‌های ارتباطی در سال جاری بود که برنامه ریزی برای روکش آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر از محور‌های ارتباطی استان در سال آتی نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسول با بیان اینکه تا کنون آسفالت لازم برای لکه گیری از محور‌های ارتباطی استان به میزان ۳ هزار تن نیز تامین شده است، گفت:امسال خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان بعنوان یکی از مهمترین مولفه‌های تردد ایمن جاده‌ای آغاز شده است و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: حذف نقاط پرحادثه که از مهمترین مناطق وقوع تصادف و بروز تلفات بوده است از اصلی‌ترین اقدامات این اداره کل در سال جاری برای برقراری تردد ایمن در محور‌های ارتباطی استان بود که ۶ نقطه به طور کامل حذف و در بقیه نقاط نیز اقدامات آشکارسازی و نصب تابلو و علائم انجام شده است و برای حذف کامل ۷ نقطه نیز مناقصات لازم در حال برگزاری است و بزودی وارد فاز اجرایی میشود.

شکری گفت:یکی از مهمترین اقدامات که در حذف نقاط پر حادثه برای سرعت بخشی به کار انجام شد عقد تفاهم نامه همکاری با استانداری برای تامین اعتبارات لازم به صورت مشارکتی ۵۰ - ۵۰ بود که ۵۰ درصد این تفاهم نامه نیز تا کنون عملیاتی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: پیمانکار نصب و تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک زن در حال کار بوده و در محور‌های پر تردد نسبت به ایجاد روشنایی نقطه‌ای، دید در شب و چراغ از کف جاده و آشکار سازی سرعت گیر‌ها اقدام شده است.

شکری در بحث ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها گفت:فرهنگ سازی در این زمینه باعث شده است که آمار تلفات دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در استان به صفر برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: امسال همچنین طرح‌های ارتقای ایمنی عابران و سرنشینان، موتور سواران، ادوات کشاورزی و وانت بار‌ها نیز در سال جاری با جدیت دنبال شد و تیم‌های نظارتی به صورت مستمر در حال بررسی مؤلفه‌های ایمنی در ناوگان عمومی بوده و بیش از هزار نفر زیر پوشش طرح آموزشی ایمنی ادوات کشاورزی، راکب موتور سیکلت، وانت بار‌ها و عابران پیاده قرار گرفتند و توزیع کلاه ایمنی و شبرنگ برای آشکار سازی ادوات کشاورزی نیز اجرایی شده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: در حال حاضر در بسیاری از مسیر‌های ارتباطی استان کارگاه‌های راهسازی فعال بوده و امید است با این روند در آینده نزدیک شاهد اتمام این طرح‌ها و توسعه رهمه جانبه محور‌های مواصلاتی استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار