گزارش پانا از جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز؛

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به پروژه احداث کریدور سبز

کاهش بودجه عمرانی در سال ۹۸

تبریز (پانا) - صدو یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریزبا حضور اعضای شهر تبریز در ساختمان عمارت شهرداری تبریز در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۹۰۰۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به پروژه احداث کریدور سبز

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در صدو یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز بر افزایش بودجه فضای سبز و هوشمند سازی شهر تاکید کرد و گفت: در بحث توجه به انسان ها و سلامت از اعتبار ۱۱۰ میلیاردی آسفالت ریزی شهر تبربز کم کرده و به بحث فضای سبز اختصاص یابد.

عبداله تقی پور ادامه داد: در بحث ایجاد کریدور سبز شهر تبریز نیز ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود تا در سال ۹۸ این دو پروژه حتما اجرایی شود.

وی گفت: همچنین بررسی شود تا تعداد دوربین های مورد نیاز شهر چقدر است و در سال ۹۸ موضوع ترافیک هوشمند در شهر تبریز تمام شود.

لزوم اختصاص بودجه برای هوشمندسازی شهر تبریز

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد می شود طبق پیشنهاد آقای تقی پور چون بحث انسان محوری مطرح است حداقل مبلغی برای معلولان در بحث‌حمل و نقل درون شهری و اتوبوس های بی آر تی در نظر گرفته شود.

سونیا اندیش ادامه داد: سال گذشته بحث هایی در راستای هوشمند سازی شهرداری تبریز شد ولی متاسفانه هزینه ای در این مورد نشده است و پیشنهاد می کنم در سال آینده رقمی برای این کار در نظر گرفته شود تا نسبت به هوشمند سازی شهرداری نیز قدمی برداشته شود.

وی افزود: در مورد بحث فضای سبز نیز می توان از بودجه هر سازمان مبلغی کم شده و ‌به پیشنهاد آقای تقی پور در مورد فضای سبز اختصاص یابد.

اختصاص بودجه برای فضای سبز در متمم بودجه

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری تبریز نیز در این جلسه بیان کرد: چون رقم بودجه تصویب شده و ‌ثابت است نمی توان مبلغی اضافه کرد و باید از محلی کسر و به محل دیگر اضافه شود.

موحد نیا اضافه کرد: پیشنهاد می شود پیشنهاد آقای تقی پور برای بحث فضای سبز در تبصره های بودجه لحاظ شود و در متمم بودجه می توان این مبلغ را اعمال کرد.

کسر مبلغ، ترکیب بودجه را به هم می زند

مدیرکل بودجه شهرداری تبریز نیز گفت: برای فضای سبز در سال ۹۸ مبلغ ۱۶۷میلیارد تومان لحاظ شده است که از این مبلغ ٩٧ میلیارد متعلق به قرارداد های واگذاری بوده و بقیه مربوط به توسعه و مطالعات فضای سبز است.

مولا خواه بیان کرد: پیشنهاد می شود مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای بحث پیشنهاد آقای تقی پور در داخل مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان جابجا شود چراکه کسر مبلغی از محل های دیگر ترکیب بودجه را به هم میزند.

در این جلسه مقرر شد در راستای تحقق مدیریت انسان محوری و‌توسعه فضای سبز شهری مقرر شد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از پروژه های عمرانی کاهش یافته و به پروژه احداث کریدور سبز در اتوبان غرب تبریز و اتوبان پیامبر اعظم اختصاص یابد.

لیست پروژه های تصویب شده در کمیسیون عمران و کمیسیون بودجه با کاهش ١١٢ میلیارد تومان در بودجه پیشنهادی شهرداری به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار