جشن نوروزگاه در 17 نقطه آذربایجان غربی برگزار می شود

ارومیه (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: امسال نوروزگاه در ۱۷ نقطه از استان همزمان با عید نوروز برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۰۰۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن نوروزگاه در 17 نقطه آذربایجان غربی برگزار می شود

جلیل جباری با بیان اینکه امسال در ۱۷ نقطه از استان مراسم نوروزگاه برگزار می‌شود ادامه داد: از این تعداد 2 منطقه در ارومیه و مابقی در سطح شهرستان‌ های استان خواهد بود که با برگزاری مراسم جشن نوروزگاه به استقبال سال نو می‌روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی افزود: در این راستا با فرمانداران و مسئولین نهادهای ذیربط شهرستان‌های مختلف هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی هایلازم بعمل آمده و از هم اکنون زمان و مکان اجرای این مراسم را در ۱۷ شهرستان استان پیش بینی کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: سازمان میراث فرهنگی تاکید دارد که این مراسم، حتما در جوار آثار و مکان‌های تاریخی- فرهنگی پربازدید شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگان و مسافران علاوه بر بازدید از این آثار، از نزدیک با فرهنگ و رسوم نقاط مختلف استان نیز آشنا شوند و در این راستا هر ساله نیز نوروزگاه ها در آذربایجان غربی در مکان های تاریخی برگزار می شود.

جباری خاطرنشان کرد: در مراسم نوروزگاه، آئین و رسوم محلی و بومی استان از قبیل بازی‌های بومی - محلی، رسوم محلی پیشواز از نوروز، اجرای موسیقی بومی، شعر و آواز خوانی به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: در کنار اجرای مراسم ویژه نوروزگاه غرفه‌های صنایع دستی، سوغات، خوراک و غذاهای بومی محلی در همه شهرهای استان برپا خواهد شد.

جباری با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات متعدد و کمیته‌های تخصصی در مرکز استان و نیز ۱۷ شهرستان برنامه‌ریزی های لازم را برای ایام نوروز انجام می‌دهد، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی همه امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران را فراهم کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار