رییس گروه پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

رشد شتابنده کرمانشاه در شاخص‌های جذب پیش‌دبستانی قابل تقدیر است

کرمانشاه (پانا) - اسفندیاری گفت: رشد شتابنده کرمانشاه در شاخص‌های جذب پیش‌دبستانی قابل تقدیر است.

کد مطلب: ۹۰۰۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
رشد شتابنده کرمانشاه در شاخص‌های جذب پیش‌دبستانی قابل تقدیر است

اسفندیاری، رییس گروه آموزش‌های پیش‌دبستانی وزارت، ضمن اشاره به صفا و صمیمیت بین همکاران آموزش ابتدایی، به محورهای سه‌گانه توسعه کمی، کیفی و مدیریت یکپارچه پیش‌دبستانی اشاره کرد که آموزش و پرورش استان، با توجه به این سه محور و آمایش محلی، در این زمینه که هدف دفتر توسعه پیش‌دبستانی بود، موفق عمل کرده‌است.

این مقام مسؤول در وزارت آموزش و پرورش به اهمیت آموزش کودکان برای جامعه سخن گفت و یادآور شد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، پوشش نوآموزان 38 درصد بوده و امروز با تلاش شما عزیزان 65 درصد است. وی ضمن بازدید از تعدادی از مراکز پیش‌دبستانی در ناحیه، اسلام‌آباد غرب و منطقه ماهیدشت، تلاش و همدلی دست‌اندرکاران اداره کل آموزش و پرورش استان خصوصاً مجموعه معاونت آموزش ابتدایی را ستودنی و قابل تقدیر دانست.

ناهید فضلی، معاون آموزش ابتدایی استان، در ابتدای این نشست که با حضور اسفندیاری نماینده دفتر معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع برگزار شد، گزارشی از مجموعه اقدامات انجام گرفته در آمورش و پرورش استان در خصوص توسعه شاخص‌های دوره‌ی پیش‌دبستانی و افزایش پوشش نوآموزان در این دوره ارائه داد.

فضلی افزود: مجموعه آموزش و پرورش استان، با همدلی و همراهی همدیگر تلاش کرده است تا در ارتقای شاخص‌های دوره‌ی پیش‌دبستانی رسالت خود را انجام دهد.

وی به سیاست‌های 5گانه معاونت آموزش ابتدایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت توسعه کمی و کیفی دوره پیش از دبستان، در آموزش و پرورش استان یک تیم تشکیل شد و تصمیم بر این شد که با راهبری مدیر کل آموزش و پرورش استان، در زمینه رشد شاخص‌ها، گام‌های عینی و ملموس برداشته شود و در همین راستا با انعقاد تفاهم‌نامه با اداره بهزیستی و تشکیل کارگروه‌های ویژه و تخصصی سعی شد در ارتقای سطح کیفی پایه اول ابتدایی، با توسعه پیش‌دبستانی گام‌های خوبی برداشته شود.

فضلی اظهار داشت: از لحاظ رشد کمی نیز امیدواریم تمام دانش‌آموزان پیش‌دبستانی که تحت آموزش بهزیستی هستند، در سامانه سناد ثبت‌نام شوند و در زمینه رشد کیفی نیز مدرسانی از آموزش و پرورش و مربیانی از بهزیستی و تلفیق تجارب این دو گروه (سه نفر از آموزش و پرورش و سه نفر از بهزیستی) کتاب‌های پیش‌دبستانی را تهیه و تدوین و کتاب‌های درسی سنوات گذشته بازنگری شد و ضمن هماهنگی با سایر ادارات استان و با همراهی فرمانداران، شهرداران و دهیاران سعی شد ضمن فراهم کردن آموزشی یکپارچه برای نوآموزان، حجم زیادی از نوآموزان را تحت پوشش قرار دهیم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تشکیل جلسات قطبی و شرکت در شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها سعی کردیم اولویت کاری ما، رشد کمی دوره پیش‌دبستانی باشد.

وی یادآور شد: کرمانشاه بر اساس آمار منتشر شده وزارت با 21 و 6 دهم درصد در راستای رسیدن به شاخص‌ها، رتبه اول کشوری را کسب کرده؛ در حالیکه نرخ رشد ما در زمینه پیش‌دبستانی در سال‌های گذشته در سطح کشور کمتر از 3 درصد بوده و این موفقیت با همت و تلاش کلیه دست‌اندرکاران و همکارانی که در زمینه پیش‌دبستانی فعالیت دارند به‌دست آمد.

این مقام مسؤول در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: هدف مطلوب ما این است تمام دانش‌آموزان پایه اول دبستان‌مان بتوانند دوره پیش‌دبستانی را بگذرانند و برنامه استان تا پایان سال 1400پوشش صد در صدی این دوره می‌باشد.

وی در خصوص توسعه کیفی افزود: علاوه بر بازدید از مراکز پیش‌دبستانی و تشکیل کمیته کیفیت‌بخشی پیش‌دبستانی، با تدوین کتاب‌هایی در این خصوص و خصوصاً کتاب راهنمای والدین، ضمن تاکید بر مسائل روانشناسی، سعی شد مطالبات والدین را نیز در خصوص آموزش فرزندان‌شان مد نظر قرار گیرد و با تهیه کتاب راهنمای والدین دوره‌ی پیش از دبستان، بیش از 50 درصد از والدین تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند.

فضلی تغییر چهره آموزش را اتفاقی خوب و میمون دانست و این عامل را پیام‌آور شادی و نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان کرمانشاهی دانست. وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم درهای مدرسه را به سوی محیط اطراف و طبیعت‌، زندگی اجتماعی و کسب مهارت‌های زندگی سوق دهیم.

در پایان این نشست با حضور نماینده وزارت به بحث و گفتگو و ارائه راه حل جهت ارتقای سطح کیفی آموزش دوره‌ی پیش‌دبستانی پرداخته شد و مدعوین در نشست به تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار