معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی آموزش و پرورش استان:

آموزش نیروی انسانی از اساسی‌ترین راه‌های ارتقای توانمندی افراد است

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش نیروی انسانی یکی از مطمئن‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های توانمندسازی نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۹۰۰۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش نیروی انسانی از اساسی‌ترین راه‌های ارتقای توانمندی افراد است

ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان در دفتر معاونت پژوهش با تاکید بر اهمیت دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش نیروی انسانی یکی از مطمئن‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های توانمندسازی نیروی انسانی است.

این مقام مسؤول افزود: آموزش نیروی انسانی علاوه بر آن که موجب ارتقای کیفیت کارایی افراد می‌شود، روش‌ها و فنون انجام کار را بهبود می‌بخشد، موجب کسب دانش و افزایش کیفیت مهارت‌های شغلی می‌شود و از هدررفت منابع انسانی و مالی نیز جلوگیری می‌کند. به‌طور کلی، آموزش یکی از مؤثرترین سازوکار سازگاری کارکنان سازمان با شرایط در حال تغییر و تحول سازمان است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی عنوان کرد: آموزش و ارتقای سطح دانش نیروی انسانی، سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و تغییرات جامعه به ‌طور مؤثر به انجام وظیفه پرداخته و کارآیی خود را افزایش دهند.

وی افزود: مدیران مسؤولیت دارند برای اینکه کارکنان‌شان بتوانند از عهده درخواست‌های جدید، مسائل و تغییرات روزمره و همچنین در انجام وظایف محوله موفق باشند، انگیزه‌های آموزش و فرصت‌های پیشرفت کارمندان خود را به گونه‌ای که آنان بتوانند از تمام استعدادهای خود بهره‌گیری کنند، فراهم سازند.

وی تصریح کرد: آموزش کارکنان به ‌ویژه آموزش معلمان آموزش و پرورش نسبت به آموزش دیگر کارکنان از اهمیت بالاتری برخوردار می‌باشد. رشد، گسترش و تغییر و تحول نظام‌های آموزش و پرورش، ویژگی بارز جوامع بشری در عصر ماست که پیامد این رشد به کارگیری معلمان و کارکنان فراوان، با دانش و مهارت‌های گوناگون است و با تغییر و تحول در نظام‌های آموزشی، که خود متأثر یا در تعامل با تغییرات مهم و تکنولوژی است، نیاز به بازسازی و نوسازی دانش و اطلاعات معلمان و کارکنان است.

این مقام مسؤول افزود: در دنیای جدید، آموزش ضمن خدمت یکی از مؤثرترین و مطمئن‌ترین ابزارها برای ارتقای آگاهی و انطباق کارکنان با شرایط متغیر و متحول زمان است.

ماشاءالله پروین اظهار داشت: تحقیقات و مطالعات انجام شده مؤید آن است که آموزش ضمن خدمت در کیفیت‌بخشی به کار، نقشی دوگانه دارد؛ یعنی از یک طرف با افزایش آگاهی و دانش کارکنان سبب افزایش رضایت شغلی، اعتماد و وابستگی آن‌ها به سازمان شده و موجب ارتقای توانمندی نیروی انسانی می‌گردد و از طرف دیگر، با بهبود روش‌های انجام کار، تحقق اهداف سازمانی و کارآیی و اثربخشی آن را میسر می‌سازد.

در ادامه پروین خاطرنشان ساخت: نقش و اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت در پویایی سازمانی سبب شده‌است که نظام آموزشی تقریباً در سراسر دنیا آموزش ضمن خدمت معلمان، مدیران و کارکنان را مورد توجه جدی قرار داده و به منظور ارتقای کیفیت آن، برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: به‌طور کلی ارزیابی کارآیی دوره‌های آموزشی تنها از طریق ارزیابی مستمر و صحیح از برنامه‌های مذکور امکان‌پذیر می‌باشد و به تعبیری ارزیابی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت کوتاه مدت به ما کمک خواهد کرد تا پی ببریم دانش‌ها و مهارت‌هایی که فرد در طی دوره کسب کرده‌است تا چه حد در انجام وظایف شغلی او مؤثر بوده و یا اینکه هیچ‌گونه تغییراتی در وی به ‌وجود نیامده‌است.

با توجه به نیاز بروزرسانی اطلاعات همکاران شاغل در اداره کل و به منظور آشنایی با اجرای برنامه اصلاح نظام اداری و شاخص‌های مرتبط با آن، یک دوره آموزشی به مدت ۸ ساعت و با حضور ۱۱۴ نفر از همکاران اداره کل با حضور ماشاءالله پروین، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی، علی امیر خانی، رییس اداره امور اداری و دکتر یاوری از سازمان مدیریت، در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار