پیشانی فرهنگ هر جامعه‌ای کتاب، کتابداری و کتابخوانی است

تفت (پانا) - به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور فرماندار شهرستان تفت، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان با حضور در کتابخانه سیدالشهدا اسلامیه در طرح کتابخانه گردی شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۰۰۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیشانی فرهنگ هر جامعه‌ای کتاب، کتابداری و کتابخوانی است

محمد محامدی فرماندار شهرستان تفت گفت: پیشانی فرهنگ هر جامعه‌ای کتاب، کتابداری و کتابخوانی است و جامعه و ملتی که با این مقوله بسیار مهم و ارزشمند بیگانه باشد نمی‌تواند در دنیای امروز داعیه پیشرفت و تمدن فرهنگ داشته باشد.
در حاشیه این بازدید "محمد محامدی" با تبریک سالروز تاسس نهاد کتابخانه ها گفت: تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در راستای ارج نهادن به موضوع تشویق و ترغیب مردم به مطالعه و آشنایی با کتاب، یکی از نشانه‌های توجه مسئولان به گسترش فرهنگ کتاب است.
فرماندار شهرستان تفت خاطر نشان کرد: پیشانی فرهنگ هر جامعه‌ای کتاب، کتابداری و کتابخوانی است و جامعه و ملتی که با این مقوله بسیار مهم و ارزشمند بیگانه باشد نمی‌تواند در دنیای امروز داعیه پیشرفت و تمدن فرهنگ داشته باشد.
محامدی تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر دانست و اظهار داشت: نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث قرار داد و از این جهت، کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد.
وی در ادامه افزود: شهرستان تفت بیشترین سرانه کتابخانه در استان را داراست و باید با فرهنگ سازی بیشترین سرانه مطالعه در استان را نیز به دست آورد.
محامدی بیان نمود: وضعیت کتابخانه های شهرستان در حال حاضر خوب و فعال است و حتی در نواحی روستایی شهرستان هم مجموعه هایی در حال فعالیت می باشند که جای تقدیر و تشکر دارد.
فرماندار شهرستان تفت تاکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به کتابخانه‌ها روستایی وجود داشته باشد و با توجه به اینکه در روستاها، فضای آموزشی و فرهنگی چندانی وجود ندارد، باید با توسعه فیزیکی فضای کتابخانه‌ها، مکان مناسبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی و بالا بردن سطح آگاهی روستاییان ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار