رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور :

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری فراتر از یک اداره است

مشهد (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باید در بین دانشجویان حضور فعال داشته باشد و نباید به چشم یک اداره به آن نگاه کنیم.

کد مطلب: ۹۰۰۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری فراتر از یک اداره است

خنیفر،رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در جلسه آموزشی مسولان نهاد پردیس های استانی سراسر کشور دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اظهار داشت: باید نهایت تلاش خود را به انجام برسانیم تا بیانیه مقام معظم رهبری در دانشگاه اجرایی شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به این که مهم ترین وظایف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان توسعه آگاهی و علم اسلامی دانشجویان است بیان کرد: باید بتوانیم تعمیق آگاهی را در دانشگاه فرهنگیان داشته باشیم و بتوانیم ارزش های اسلامی را تبیین کنیم.
خنیفر عنوان کرد: برای حفظ انقلابی بودن و انقلابی ماندن بر اساس حماسه ها و خون شهدا نیاز به ارزش گذاری داریم.
وی با بیان این که با توجه به شروع کار شبکه های اجتماعی نیاز به ایجاد فضایل اخلاقی بیش از پیش احساس می شود گفت: هر فریم تصویری از شبکه های مجازی معادل با هزار کلمه است که میتواند آموزه های شش ساله یک نظام تربیتی را زیر سوال ببرد.
وی رشد فضایل اخلاقی را امری کیفی دانست و یادآور شد: فضایل اخلاقی با اقدامات فرهنگی رشد و گسترش می یابد.
خنیفر به رشد بینش سیاسی در دانشگاه اشاره و بیان کرد: دانشجویان و جوانان ما به راحتی در دام های سیاسی گرفتار می شوند و وظیفه ماست که آنها را هوشیار کنیم.
وی ادامه داد: باید از تشکل های دانشجویی حمایت کنیم و به عنوان معاند تصور نشوند بلکه هدایتشان کنیم.
وی مقابله با حجوم فرهنگی، تقویت باور و اساس فکری و تقویت بین حوزه و دانشگاه را از دیگر وظایف نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: کشوری همانند ژاپن که دین ندارد در راستای تربیت و تعلیم بسیار موفق و زبان زد است؛ ما نیز به عنوان کشور اسلامی باید از دین خود بهترین بهره را ببریم.
خنیفر گفت: همچنین تبیین مسائل سیاسی اجتماعی از طریق مناظره، کرسی های آزاداندیشی، نشریات و مقالات باید انجام شود.
رییس دانشگاه فرهنگیان کشور از وجود تکرار در فعالیت های فرهنگی گلایه و تصریح کرد: باید در حوزه فعالیت های مذهبی از تکرار خارج شویم و یه جای تجلیل یه تحلیل چهره های مذهبی برای دانشجویان بپردازیم.
وی افزود: نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان باید در بین دانشجویان حضور فعال داشته باشد و نباید یه این نهاد به چشم یک اداره نگاه کنیم چرا که می تواند در هر زمینه ای فعال و حلال مشکلات باشد.
وی اظهار کرد: هدایت تشکل ها، مطالعه فکرس گرایش های فرهنگی و سیاسی، وجود برنامه سالانه، مشارکت دادن اساتید و دانشجویان در فعالیت ها، ترویج اخلاق حرفه ای، درک تحول بین نسلی، همکاری با سایر معاونت ها، هوشیاری سیاسی نسبت به تحولات اخیر و به اشتراک گذاشتن تجربیات از جمله برنامه های بلند مدت و کوتاه مدتی است که این نهاد مهم در دانشگاه می تواد در پیش بگیرد.
وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی که نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش را تامین میکند باید پر رنگتر از همیشه فعالیت داشته باشد.
وی با اشاره به این که متاسفانه برخی از پردیس ها برابر با ظرفیت خود دانشجو ندارند ادامه داد: بنابراین در راستای تکمیل ظرفیت این دانشگاه ها نهایت تلاش خود را انجام میدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار