معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان:

مبارزه با بی سوادی نیازمند یک جنبش اجتماعی

سمنان (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مبارزه با بی سوادی نیازمند یک عزم ملی و هم افزایی متولیان امر در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و تا زمانی که تبدیل به یک جنبش اجتماعی نشود و همه اقشار جامعه اعم از سازمان ها، دستگاه های دولتی و مردمی وارد صحنه نشوند، قابل حل نیست.

کد مطلب: ۹۰۰۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با بی سوادی نیازمند یک جنبش اجتماعی

اسماعیل ادهم، مهاجرپذیری استان سمنان را از موانع در ریشه کنی بی سوادی عنوان کرد و افزود: همکاری دستگاه های اجرایی برای شناسایی افراد و کارکردهای اجتماعی آن ها نقش مهم و کمک کننده در ریشه کنی بی سوادی دارد.

وی، از بی سوادی به عنوان بحران خاموش و معضلی اجتماعی یاد کرد و افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی در سایه بی سوادی رخ می دهد و یکی از عوامل رشد و ارتقاء سلامت اجتماعی و روانی شهروندان در جامعه توسعه یافته، سوادآموزی است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان سمنان افزود: 75 درصد از مجموع فعالیت های نهضت سوادآموزی این استان مختص بانوان است و 30 درصد آن در مناطق روستایی اتفاق می افتد.

ادهم بیان کرد: درصد باسوادی در جمعیت 10 الی 49 سال استان سمنان از 62 درصد در سال 1355 به 97 درصد در سال 1395 رسید و اکنون استان سمنان در آستانه اعلام پایان بی سوادی است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به نقش رسانه در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ سواد آموزی در جامعه، گفت: شبکه های اجتماعی فضای مناسب و قابل توجهی برای اشاعه فرهنگ سوادآموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار