وزیر آموزش و پرورش در نشست شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های جنوبی استان بوشهر:

مهمترین سیاست آموزش و پرورش تبدیل مدرسه به محیط دوم زندگی است

عسلویه،بوشهر(پانا)_وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در سال آینده سه برابر می‌شود، گفت: مهمترین سیاست آموزش و پرورش تبدیل مدرسه به محیط دوم زندگی و خانواده دانش‌آموز است.

کد مطلب: ۹۰۰۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین سیاست آموزش و پرورش تبدیل مدرسه به محیط دوم زندگی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، سیدمحمد بطحایی در نشست شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های جنوبی استان بوشهر (دیر، کنگان، جم و عسلویه) به میزبانی عسلویه اظهار داشت: مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش باید دنبال شود تا آموزش و پرورش ما به نقطه‌ای که مد نظر است برسد.

وی اضافه کرد: توجه به آموزش و پرورش اهمیت بسیار زیادی دارد و آموزش و پرورش اگر به نقطه‌ای نرسد که امکانات و تجهیزات لازم را نداشته باشد، با مسائل و مشکلات پیچیده‌تری روبرو خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای دستیابی به پیشرفت و کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفع ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه، افزایش مهر و محبت و مهربانی و هدف‌های تربیتی دیگر حاصل شود راه آن آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: از نهادها و دستگاه‌های اجرایی تقاضا دارم که نیازهای کشور نیازهای بسیار متنوعی است و اگر کشور بخواهد همه منابع خود را برای آموزش و پرورش بدهد تا آموزش و پرورش یک مدرسه مورد انتظار را داشته باشیم و معلمان نگرانی معیشتی نداشته باشند و امکانات لازم موجود باشد در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد. ظرفیت کشور اجازه نمی‌دهد در کوتاه مدت به این نقطه برسیم.

بطحائی تصریح کرد: وقتی می‌بینم یک ساختمان اداری شیک در شهری برپا شده است و همه تجهیزات لازم را از نظر گرمایشی و سرمایشی و سالن ورزشی و فضای سبز و امکانات رفاهی برای کارکنان آن فراهم شده و در کنار آن یک مدرسه تخریبی است که از امکانات و فضای مناسب برخوردار نیست، با شعارها و چیزهایی که می‌گوئیم و می‌نویسیم خیلی فاصله دارد.

وی بیان کرد: اگر روزی به جایی رسیدیم که رفع مشکلات و تأمین نیازهای آموزش و پرورش در اولویت باشد، به موفقیت خواهیم رسید و آموزش و پرورش نجات خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هرچند دستیابی به وضعیت آرمانی در آموزش و پرورش در کوتاه‌مدت شدنی نیست ولی در ۱۰سال می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم و به هدف برسیم.

وی مقاومت در مقابل تغییر را یک چالش مهم دانست و گفت: در آموزش و پرورش باید این مقاومت را بشکنیم و بتوانیم تغییر ایجاد کنیم. برنامه‌ای که در آموزش و پرورش داریم با رعایت این نکته است.

بطحائی با بیان اینکه در گام نخست مدیران مدارس نظام‌مند شده است، افزود: دو ساعت از برنامه رسمی مدرسه در اختیار مدارس قرار گرفته است و امیدواریم شاهد توسعه این برنامه باشیم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش سه برابر سال ۹۶بوده است و در سال آینده اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش سه برابر سال جاری خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امسال ۱۱۲درصد بودجه عمرانی آموزش و پرورش را تا شهریورماه تخصیص گرفتیم و این عدد در سال ۹۶تا پایان سال ۶۳درصد بوده است و اینها نشان می‌دهند که دوست دارند این فاصله پر شود.

وی با اشاره به اینکه عبور از جنگ اقتصادی دشمنان نیازمند همدلی و هم‌گرایی و درکنارهم‌بودن است ادامه داد: سال آینده برای عبور از مشکلات باید در کنار هم باشیم و برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

بطحائی افزود: مهمترین سیاست آموزش و پرورش تبدیل مدرسه به محیط دوم زندگی و خانواده دانش‌آموز است و همه مسائلی که مدرسه را به یک پادگان تبدیل کرده است را باید رفع کنیم.

وی با بیان اینکه بچه‌ها باید مهارت‌های زندگی را در مدارس تمرین کنند، اضافه کرد: مدرسه باید محل شادی و نشاط باشد و بچه‌ها به سختی از مدرسه بیرون بروند و باید موانع را به تدریج برداریم که بخشی مربوط به محتوای درسی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این تغییرات باید از معلم آغاز شود خاطرنشان کرد: باید معلم انگیزه لازم را داشته باشد و بتواند با تمام توان و انرژی خود کار کند.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تهدیدات دشمنان سال آینده را سالی خوب پیش‌بینی می‌کنم البته به شرطی که همگی کنار هم باشیم و به نتایج مطلوب دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار