با حضور مشاور مدیر کل در امور بانوان؛

رونمایی از سرود ویژه دختران در نیشابور

نیشابور ( پانا ) - همایش مشاوران و کارشناسان امور بانوان ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی باهدف تبادل نظرات و تبیین سیاست های حوزه امور بانوان در مرکز آموزشی رفاهی شماره 2 فرهنگیان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سرود ویژه دختران در نیشابور

مشاور مدیر کل در امور بانوان خراسان رضوی در این همایش با تقدیر از میزبانی آموزش و پرورش نیشابور، در ابتدای همایش از سرود ویژه دختران که به همت امور بانوان وزارت آموزش و پرورش ساخته شده بود رونمایی کرد و گفت: این سرود با هدف تقویت ملی و هویت دخترانه ، افزایش شادی و نشاط در مدارس دخترانه و ارتقای سلامت روحی و جسمی دختران برای اولین بار در گردهمایی مشاور بانوان ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی رونمایی و به نمایش در آمد.

منصور کشوری افزود: ما در امور بانوان با تاسی از اهداف تبیین شده در سند تحول بنیادین، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و اهداف تعلیم و تربیت، در تمام امور باید مدیریت و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: شما در خانواده و مدرسه الگوهایی هستید که فرزندان شما و دانش آموزان مدارس همواره از آن تقلید می کنند.

امروز شما باید با توجه به مشکلات موجود در کشور یک سری از اهداف را در اولویت کاری خود قرار دهید که "کودک همسری" یکی از این مشکلات و آسیب های موجود در جامعه کنونی است که در این رستا ارتقای آگاهی دختران و اولیاء باید به طور جدی پیگیری شود تا راهی برای حل این معضل بزرگ جامعه پیداشود.

کم رنگ شدن هویت ملی دختران از مشکلات دیگری است که در بین دختران ما درحال ترویج است و شما عزیزان باید در کف مدارس به این موضوع توجه کنید.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امروز بین دختران ما، خانواده ها و تعلیم و تربیت فاصله افتاده است.

دختران امروز ما از ازدواج فاصله گرفته اند و باید بدانند که تحصیل هیچ گونه تقابل و تضادی با ازدواج ندارد.

ما باید به ارتقای جایگاه بانوان بیاندیشیم و کارآفرینی را در بین دانش آموزان ترویج دهیم.

تک فرزندی شدن خانواده ها به ویژه تک فرزند دختر از خطرات و آسیب های دیگر جامعه کنونی است.

اگر به مولفه های توسعه جهانی نگاه کنیم، علاوه بر بهداشت، امنیت، و ...، حضور بانوان در صحنه های سیاسی و اقتصادی بسیار مورد توجه است و همین امر یعنی عدم آشنایی خانم ها با مباحث سیاسی و اقتصادی باعث دور شدن خانم ها از حوزه های مدیریتی شده است.

کشوری با تاکید بر کار تیمی و مشارکتی در تمام امور محوله گفت: کار تیمی را در قالب اردوهای یکروزه و چندروزه، اجرای طرح مشکات به دانش آموزان آموزش دهید و در پایان اثرات آنرا مورد سنجش قرار داده و همچنین گفتگوی بین نسلی را در جهت تقویت ارتباط دختران ما با دوستان هم جنس و هم سال خود، و ارتباط دختران با خانواده خود مورد توجه قرار دهید.

این مقام مسئول، بازماندگی از تحصیل برخی از دانش آموزان دختر را از دغدغه های دیگر خود دانست و گفت: با این دانش آموزان گفتگو کنید و با برقراری ارتباط با مراکز مشاوره و انجمن اولیای اداره، این دسته دانش آموزان را راهنمایی و هدایت کرده و نگاه و نگرش دانش آموزان و خانواده های آنها را تغییر دهید و باید بپذیریم که برای انجام این اتفاقات مهم، برنامه ریزی های کافی و لازم داشته باشیم.

پخش کلیپ فعالیت های بانوان استان، پخش تیزر فعالیت های امور بانوان نیشابور، تجلیل از کارشناسان و مشاوران بانوان ادارات استان، اجرای سرود دانش آموزی گروهی از برنامه های دیگر اجرا شده در این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار