رییس شورای اسلامی شهر: کرج دومین شهر باسواد کشور است

کرج (پانا) - عباس زارع با بیان اینکه کرج بیش از ۳۰۰ هزار فارغ التحصیل بالای لیسانس را در خود جای داده است، گفت:این کلانشهر دومین شهر با سواد کشور است.

کد مطلب: ۹۰۰۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رییس شورای اسلامی شهر: کرج دومین شهر باسواد کشور است

عباس زارع رییس شورای شهر کرج، در همایش بازاریابی شهری در توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری که پیش از ظهر امروز (شنبه) در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۹۰ سال از ورود اولین مهاجران به کرج می‌گذرد و طی ۹ دهه گذشته این شهر پذیرای جمعیت زیادی از شهرهای مختلف کشور بوده است.

زارع ادامه داد: موقعیت جغرافیایی خاص، آب و هوای مساعد، نزدیکی به تهران و دلایل مختلف دیگر مثل حاصلخیزی خاک کرج باعث شده که این شهر به عنوان سرزمین طلایی مهاجران شناخته شود.

وی افزود: از ۹۰ سال پیش تا کنون کرج تغییرات زیادی داشته و با جای دادن چندین مرکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی توانسته به مرکز تولید دانش کشور تبدیل شود.

زارع توضیح داد: علاوه بر این، کرج دومین شهر باسواد کشور است و بیش از ۳۰۰ هزار فارغ التحصیل بالای لیسانس را در خود جای داده که طی سال‌های گذشته کمتر به این ظرفیت پرداخته شده است.

وی ابراز کرد: متأسفانه تا کنون آن طور که باید و شاید به ظرفیت‌های کرج در حوزه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و ... توجه نشده که همین باعث شده این شهر آن طور که باید شناخته نشود.

عضو شورای شهر کرج گفت: باید یاد بگیریم از پتانسیل‌های مختلف شهر استفاده کنیم و برگزاری این چنین همایش‌هایی تا حدودی تحقق این هدف را میسر می‌کند.

زارع با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل مردمی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های کرج ادامه داد: بدون شک استفاده ازمشارکت‌های مردمی نقش به سزایی در توسعه همه جانبه شهرو ایجاد ارزش افزوده خواهد داشت.

رئیس شورای شهر کرج خاطر نشان کرد: باید به دنبال استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای ساختن کرجی بهتر از امروز باشیم و برای رفع موانع موجود در این حوزه گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار