در جریان سفر به عراق؛ روحانی با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سفر قریب الوقوع خود به عراق با آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان این کشور دیدار خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۹۹۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
در جریان سفر به عراق؛ روحانی با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان قرار است بیستم اسفند ماه (دوشنبه) پس از 5 سال دوباره به عراق سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز برهم صالح، رئیس‌جمهوری حدود سه ماه پیش یعنی بیست‌وششم آبان ماه به تهران سفر کرده بود و بعد از این سفر نیز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی بلند پایه از مقامات اقتصادی و سیاسی تقریبا همزمان با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که به صورت پنهانی و شبانه راهی بغداد شده بود، به عراق سفر کرد.

کارشناسان معتقدند که در نتیجه این سفرها روابط اقتصادی بین تهران و بغداد گسترش یافته و رابطه سیاسی دو کشور نیز تحکیم بیشتری خواهد یافت.

با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش مقامات رسمی در وزارت امور خارجه یا نهاد ریاست جمهوری جزئیاتی از برنامه‌های رئیس‌جمهوری در بغداد ارائه نکرده‌اند ولی صبح امروز (شنبه) ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی که تسنیم آن را منتشر کرد، اعلام کرد که روحانی در سفر خود به عراق با آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

پیش از این نیز یک منبع آگاه در به میدل ایست‌نیوز از دیدار رئیس‌جمهوری ایران با آیت‌الله سیستانی خبر داده بود که اظهارات مسجدی را می‌توان تایید اظهارات منبع آگاه این خبرگزاری دانست.

این خبرگزاری به نقل از منبع آگاه خود نوشت که رئیس‌جمهوری ایران در روز ۲۳ اسفند ماه در نجف اشرف با آیت‌الله سیستانی دیدار خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار