مدیرعامل منطقه آزاد اعلام کرد

وعده پرچیده‌شدن مدارس کپری، چادری و کانکسی منطقه آزاد ماکو تا سال 1400

ایجاد دهکده لجستیک در دوفاز و طی یک برنامه زمان‌بندی شده ۵ ساله در دستور کار قرار گرفته است

تهران (پانا) – مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای که برای منطقه آزاد ماکو در نظر گرفته شده است از تلاش برای هدایت سرمایه‌گذاری در ساخت و توسعه مدارس خبر می‌دهد و می‌گوید تا سال 1400 هیچ مدرسه کپری، چادری و کانکسی در منطقه آزاد ماکو وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد
وعده پرچیده‌شدن مدارس کپری، چادری و کانکسی منطقه آزاد ماکو تا سال 1400

غلامرضا سلیمانی در نشستی خبری با اشاره به نرخ پائین بیکاری در منطقه آزاد ماکو از ایجاد دهکده لجستیک در این منطقه خبر داد و افزود: با وجود آنکه 18 میلیارد دلار کالا از ماکو ترانزیت می‌شود اما به دلیل نبود زیرساخت‌ها لجستیک صورت نمی‌گیرد و ما از این میزان ترانزیت کالا بهره‌ای نمی‌بریم به همین دلیل ایجاد دهکده لجستیک در دوفاز و طی یک برنامه زمان‌بندی شده 5 ساله در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون 37 مدرسه کپری، چادری و کانکسی در این منطقه وجود دارد، گفت:‌براساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته جلسه‌هایی با خیرین مدرسه‌ساز و سایر سرمایه‌گذاران درحال انجام است تا ساخت و توسعه مدارس در این منطقه شتاب گیرد.

سلیمانی با اشاره به اختصاص٧٠٠ هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی مشترک میان ایران و ترکیه گفت: ١٨میلیارد دلار کالا از مسیر ماکو ترانزیت می‌شود که به دلیل نبود زیرساخت‌ها بهره‌برداری لازم از آن انجام نمی‌شود.

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به نگاه توسعه‌ای حاکم بر مناطق آزاد کشور، گفت: هفت منطقه آزاد در کشور وجود دارد که البته با رویکرد توسعه در ذیل بندهای اقتصاد مقاومتی مشغول به کار هستند و تاکید اسناد بالادستی از جمله رویکردهای لحاظ شده در توسعه این مناطق بوده است.

وی تاکید کرد: محیط باید برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با تسهیل وضع تولید و کاهش بروکراسی‌های اداری مساعد شود.

سلیمانی گفت: تلاش ما این است که بتوان با رویکردهای نوآورانه در مسیر رسیدن به اهداف خود ادامه مسیر داد و جذب منابع داخلی و خارجی را میسر کرد. منطقه آزاد ماکو به عنوان جوان‌ترین منطقه‌ای که در دولت یازدهم آغاز به کار کرده است در فاز اول ٣٦هزار هکتار اراضی را در اختیار دارد و البته توسعه آن نیز متناسب با آمایش سرزمین پیش خواهد رفت.

ترانزیت ١٨میلیارد دلاری از مسیرماکو

وی با بیان اینکه ٤ کشور ازجمله ترکیه و آذربایجان در این منطقه با ماکو هم مرز هستند و گمرک نیز با تمام رویه‌ها مشغول به کار است، گفت:‌ رویکرد ما بر اساس مأموریت دولت، تغییر نگاه به مناطق آزاد است و بیزینس لاین‌هایی را برای آن در نظر گرفتیم، ١٨ میلیارد دلار کالا از این منطقه ترانزیت می‌شود. بار می‌آید ولی به دلیل نبود زیرساختها لجستیک نمی‌شود و ما از آن بهره‌ای نمی بریم؛ پس به زودی مرکز لجستیک را با راه‌اندازی یک دهکده لجستیک پی‌ رو خواهیم داشت؛ در این ارتباط، در حوزه برندسازی، هوشمندسازی، بازاریابی، لجستیک و بسته‌بندی در این منطقه فعال خواهیم شد.

مدیرعامل منطق آزاد ماکو افزود: تعامل ما بر روی گردشگری دیجیتال است که با همراهی ذی‌نفعان در مناطق آزاد ماکو در حال انجام است. البته گردشگری را هم با نگاه به اکوتوریسم در دستور کار داریم که امیدواریم در ایام عید ٩٨ بتوانیم آن را عملیاتی کرده و ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: نگاه ما در بخش کشاورزی دیدن زنجیره تولید است و هدفگیری شده است تا با توسعه کشت و صنعت‌های بزرگ و راه‌اندازی تعاونی‌های زراعی، محصولات کشاورزی و دامی را در زنجیره تولید توسعه دهیم که این در بخش گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و لبنیات از جمله هدفگذاری‌ها است.

سلیمانی عنوان کرد:‌ مدیریت زنجیره با مشاوران داخلی و خارجی نیز صورت گرفته است و با هلدینگ‌های بزرگ کشاورزی کشور نیز تلاش کرده‌ایم که این بخشها لیدر توسعه شوند.

وی ادامه داد:‌ در ماکو ظرفیت معدنی بسیار بالایی داریم و جریان را به نحوی در دستورکار قرار داده‌ایم که تولید و پایانه‌های صادراتی در بخش سنگ و محصولات معدنی را راه‌اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار