خیزش گرد و خاک در 7 استان کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی برای نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا 18 و 19 اسفندماه، وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

کد مطلب: ۸۹۹۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
خیزش گرد و خاک  در 7 استان کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که خیزش گرد و خاک برای مناطقی از هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان جنوبی، اصفهان و یزد را در پی دارد.

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز شنبه 18 اسفندماه به‌جز نوار غربی و جنوب شرق کشور در سایر مناطق سامانه بارشی فعال است، هر چند بارش‌ها در نوار شمالی، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور به‌صورت خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش طی امروز در یزد، غرب خراسان جنوبی، نیمه شمالی اصفهان، نیمه جنوبی سمنان، قسمت‌هایی از قم و ارتفاعات کرمان است. فعالیت این سامانه به صورت بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهد بود که سبب کاهش دید و لغزندگی جاده‌های منتهی به مناطق کوهستانی می‌شود.

روز یکشنبه 19 اسفندماه سامانه بارشی در بخش‌های شرق و جنوب شرق کشور فعال است. این سامانه به تدریج از بعد ازظهر فردا از کشور خارج می‌شود.

در نیمه شرقی کشور طی امروز و فردا، کاهش دما حدود ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و از روز دوشنبه ۲۰ اسفند روند افزایش دما آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار