برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت در بندرعباس

هرمزگان(پانا) - سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت روز جمعه هفدهم اسفند ماه ۹۷ با حضور ۸40 دانش آموز دختر و پسر از مناطق ۲۲ گانه استان به میزبانی ناحیه یک بندرعباس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۹۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت در بندرعباس

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، موسی دادی زاده مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان درآئین اختتامیه این مسابقات که در حسینیه امامزاده سید مظفر بندرعباس برگزار شد با اعلام این خبر افزود: این مسابقات صبح امروز با حضور دانش آموز از مناطق ۲۲ گانه استان در بخش آوایی در رشته های؛ حفظ عمومی و ویژه ، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم ، همخوانی ، مدیحه سرایی و اذان در مجتمع آموزشی آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

وی افزود: از بین 840 دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات، 210 نفر به تفکیک 123 دانش آموز پسر و 87دانش آموز دختر در رشته های مختلف، توانستند مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را از آن خود کنند و به رقابتهای کشوری راه یابند.

دادی زاده خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش برای تربیت یک انسان خوب باید ساحت های متعددی را پیگیری نموده که در نگاه اول و در ظاهر فقط ساحت های علمی آن مد نظر قرار گرفته و تصور میشود که آموزش و پرورش تنها باید مطالب علمی را به دانش آموزان بیاموزد، در حالیکه اگر ساحت های آموزش و پرورش را بررسی نماییم در خواهیم یافت که علاوه بر ساحت علمی به عنوان یکی از 6 ساحت آموزش و پرورش ، ساحت های تربیتی آن، از اهمیت بیشتری برخوردارند.

وی اذعان داشت: ساحت های اعتقادی، دینی و مذهبی ، ساحت‌های زیست شناسی‌، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زیر مجموعه مباحث تربیتی قرار می‌گیرند، هر چند ساحت های علمی و فن آوری هم که به آن میپردازیم بخشی از آن در خصوص تربیت دانش آموزان می باشد.

دادی زاده گفت: برگزاری این جشنواره ها و مسابقات در حیطه‌های فرهنگی ، قرآن ، عترت و نماز که دانش آموزان در آن به رقابت و رفاقت می‌پردازند در راستای اهداف سند تحول بنیادین بوده و ما مکلفیم تا برای تربیت انسانی با حیاط طیبه به آن پرداخته و مورد توجه قرار دهیم.

این مسئول در پایان ضمن تشکر و قدردانی از عوامل اجرایی ، داوران ، مسئولین و تمامی دست اندرکاران برگزاری این مسابقات ،هدف از برگزاری این جشنواره ها را کشف و شناسایی استعدادها و توانایی های نهفته دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان در چنین فرصت هایی با قرار گرفتن در کنار همسن و سالان خود تبادل اطلاعات نموده و تجربیات جدیدی کسب می نمایند و با استفاده از این تجربیات در سال های آتی به عنوان یک شهروند، زندگی طیبه ای را در جامعه آغاز نموده و حتی کسانی که علاوه بر آن تمایل به کسب رتبه برتر دارند نیز با کسب تجربه در این مسابقات در دوره بعد رتبه های برتری کسب خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار