شغال در کنترل آفت‌های کشاورزی و پاکسازی محیط زیست موثر است

کاشان ( پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان از نجات و رهاسازی یک قلاده شغال گرفتار در استخر ذخیره آب کشاورزی توسط یگان حفاظت این اداره خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
شغال در کنترل آفت‌های کشاورزی و پاکسازی محیط زیست موثر است

حسین خادمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: پس از کسب گزارش مردمی مبنی بر گرفتارشدن یک قلاده شغال در استخر ذخیر آب کشاورزی در روستای آب‌شیرین از توابع این شهرستان، مامورین یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت با رعایت تدبیرهای حفاظت فردی، نسبت به به زنده‌گیری این گونه جانوری اقدام کرده و پس از تیمار و کسب اطمینان از سلامت حیوان، آن را در زیستگاه طبیعی خود رها کردند.

خادمی تصریح کرد: شغال حیوانی همه‌چیزخوار و فرصت‌طلب است و غذای آن با توجه به فصل و منطقه زندگی تفاوت می‌کند. ولی به طور کلی این حیوان از جوندگان، پرندگان، خزندگان و میوه‌ها تغذیه می کند و در کنار آن به لاشه خواری نیز مبادرت میورزند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: متاسفانه برخی از شهروندان با بزرگنمایی خسارتهای شغال به دام و مزرعه ها، از نقش انکار ناپذیر این گونه ارزشمند در کنترل آفتهای کشاورزی و پاکسازی محیط زیست از لاشه های سایر حیوانات غافل می شوند.

خادمی تصریح کرد: حمایت از این گونه با ارزش و سایر موجودات حیات وحش ضروری است لذا کشاورزان و دامداران محترم جهت حفظ امنیت و ایمن سازی استخر های کشاورزی و آبزی پروری، نسبت به فنس کشی استخرها اقدام کنند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار