مهمترین هدف طرح «همکاری خانه و مدرسه» آموزش مهارت فرزندپروی است

ارومیه(پانا)-معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: مهمترین هدف طرح «همکاری خانه و مدرسه» آموزش مهارت فرزندپروی به والدین است.

کد مطلب: ۸۹۹۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین هدف طرح «همکاری خانه و مدرسه» آموزش مهارت فرزندپروی است

آیین اختتامیه طرح «همکاری خانه و مدرسه» با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در دبستان شاهد ابراهیمی آذر ناحیه دو ارومیه برگزار شد.

ولی حسینی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار کرد: زندگی شهری و متاثر از تکنولوژی امروز، ارتباطات انسانی و خانوادگی را به حداقل رسانده است.

وی با اذعان به اینکه امروز رویکرد تربیتی در کلیه فعالیتهای آموزش و پرورش یک اولویت است؛ گفت: افزایش ارتباط سازنده خانواده ها و مدرسه یک رویکرد موفق در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

وی گفت: با گسترش آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که به دنبال آن دامنگیر خانواده ها و جوامع می شود طرح های مختلفی به منظور پیشگیری و بهبود شرایط در کشورهای مختلف اجرا می شود؛ یکی از این اقدامات طرح «همکاری خانه و مدرسه» به منظور تقویت و حمایت جهت ایجاد رابطه کوتاه مدت و بلند مدت در دوره های مختلف زندگی کودک است.

حسنی ادامه داد: طرح «همکاری خانه و مدرسه» برگرفته از تجارب بین المللی بوده و به منظور استحکام رابطه والدین با کودک، کودک با کودکان دیگر، والدین با خانواده، والدین با والدین دیگر و والدین با نهادها و سازمان ها مربوط است.

به گفته کارشناسان افزایش حمایت از توسعه شبکه خانوادگی مانند توسعه سرمایه اجتماعی، بهبود پیشرفت تحصیلی فرزندان، افزایش میزان توجه و دقت و کاهش استرس، کاهش تمسخر و پرخاشگری در مدرسه و در بلند مدت پیشگیری از مشکلات بهداشت روانی کودکان از دیگر هدف های این طر ح به شمار می آید .همچنین افزایش عوامل محافظتی در مراقبت از کودکان، بهبود توانایی والدین برای گوش دادن به فرزندان و برقراری ارتباط نیز از اهداف این طرح است.

این برنامه والدین را تشویق و توانمند می­کند تا با فرزندانشان به تنهایی، زمان با کیفیت و مفید بگذرانند و توجه مورد نیاز کودک را فراهم نمایند.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را آموزش مهارت فرزندپروی به والدین دانست و خاطرنشان‌کرد: آموزش مهارت‌های حل مساله، کنترل خشم، مهارت‌های ارتباطی و تصمیم‌گیری از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

گفتنی است این طرح سالجاری، در ۱۶مدرسه ارومیه ویژه پایه های اول ابتدایی توسط اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان و با مشارکت ستاد مبارزه با موادمخدر استان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار