خالقی، نماینده مجلس در گفت‎‌وگو با پانا خبر داد

اختصاص 3500 میلیارد تومان برای تأمین داروهای وارداتی در سال 98

خالقی: در سال آینده نیز ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات داروهای مورد نیاز تخصیص می‌یابد و اولویت وزارت بهداشت با تأمین داروی بیماران خاص است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت دارو در سال 98 رشد چشمگیری نخواهد داشت، از اختصاص 3500 میلیارد تومان برای داروهای وارداتی و تجهیزات پزشکی در سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 3500 میلیارد تومان برای تأمین داروهای وارداتی در سال 98

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال، در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه وزارت بهداشت تدابیر لازم برای رفع مشکلات حوزه دارو را انجام داده است و مشکلی از نظر کمبود دارو وجود ندارد، گفت: وضع دارو نگران کننده نیست و وزارت بهداشت تدابیر لازم برای تأمین دارو به ویژه در بخش‌هایی که نیازمندی بیشتری وجود دارد، انجام داده است و همچنین با مساعدت مجلس مبلغ 3500 میلیارد تومان برای داروهای وارداتی و تجهیزات پزشکی اعتبار تخصیص یافته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت دارو در سال آینده نیز گفت: در سال آینده نیز ارز 4200 تومانی برای واردات داروهای مورد نیاز تخصیص می‌یابد و اولویت وزارت بهداشت با تأمین داروی بیماران خاص است و در زمینه تأمین دارو نگرانی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت با توجه به اوضاع کشور ذخایر دارویی کشور را تأمین می‌کند و در جلساتی که بارها در زمینه دارو و مشکلات آن وجود داشته است، برای تأمین دارو رفع نگرانی صورت گرفته است و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

خالقی درباره افزایش قیمت دارو در سال 98 گفت: اگر برای سال آینده با افزایش قیمت دارو مواجه شویم، این افزایش قیمت اندک خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار