مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 209 مدرسه متوسطه اول استان

مشهد(پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، رئیس سازمان بسیج محلات سپاه امام رضا (ع) و جمع کثیری از بسیجیان و مربیان استان، اولین همایش سرگروه ها و مربیان طرح شهید بهنام محمدی در مرکز آموزش تخصصی بسیج امام رضا (ع) مشهد برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۹۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 209 مدرسه متوسطه اول استان

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح شهید بهنام محمدی از سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد تشکیل می شود. خانواده اولین نهاد اجتماعی است که فرزند در آن قرار می گیرد و تربیت می شود و اولین آموخته های فرهنگی و اعتقادی از خانواده به فرزند منتقل می شود و در دین مبین اسلام و مبانی اعتقادی هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است و با تشکیل خانواده دین ما مسلمانان کامل می شود پس جایگاه بسیار رفیعی دارد.

وی افزود: مدرسه دومین واحد اجتماعی است که دانش آموزان به آن ورود پیدا می کنند و نقش پذیری آن ها در مدرسه بیشتر می شود و طبق سند تحول بنیادین دانش آموز با یک هویت ایرانی، اسلامی، اعتقادی و انقلابی رشد می کند و در این مسیر استعدادهایشان شکوفا می شود و مدرسه هم جایگاه آموزش است و هم جایگاه پرورش و اگر در زمینه های تربیتی و فرهنگی مدرسه با خانواده همگام و در یک راستا باشند کار تعلیم و تربیت تسهیل می شود.

خدابنده تصریح کرد: مسجد در دین مقدس اسلام قداست و مرتبه والایی دارد و از صدر اسلام بسیاری از مشکلات مومنین در مساجد رفع می شد و بسیاری از فعالیت های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در مسجد انجام می گرفت و بخشی از تربیت اسلامی و تزکیه نفس در مساجد صورت می گرفت و برای ما مسلمانان یک پایگاه اجتماعی و اعتقادی مستحکم به شمار می آید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: اگر خانواده، مدرسه و مسجد با یکدیگر مرتبط شده و پیوند داده شوند یک هم افزایی بین این سه رکن ایجاد شود از طرفیت و توان هر سه رکن تربیتی استفاده می شود و دانش آموزانی آگاه، مومن، متعهد و مسئولیت پذیر تربیت خواهند شد و مسجد، مدرسه و خانواده در کنار همدیگر می توانند نسلی بوجود آورند که در سطح و تراز جمهوری اسلامی ایران باشد و اگر این اتفاق بیفتد به فرموده مقام معظم رهبری یک نسل تمدن ساز خواهیم داشت و این نسل از ارتباط و مشارکت این سه رکن تربیتی حاصل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح شهید بهنام محمدی در بیش از 209 مدرسه متوسطه دوره اول آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرایی شده است و در پایان دوره شش ساله، دانش آموزی معتقد و انقلابی تحویل جامعه خواهیم داد و امیدواریم در سال تحصیلی آینده این طرح را در مدارس بیشتری عملیاتی کنیم تا موجب تاثیرات مثبت فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی در دانش آموزان شود.

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در تمام دنیا کسانی که وارد فضای تعلیم و تربیت می شوند باید دارای سه ویژگی باشد که این سه ویژگی عبارتند از دانش آموزان باورش داشته باشند و با او مانوس شوند، دانش آموزان او را دوست داشته باشند و در نهایت فردی امین و مورد اعتماد باشد و اگر فرد این سه مشخصه را داشت می تواند وارد فضای آموزشی و پرورشی شود.

وی افزود: طرح شهید بهنام محمدی باید در مدارس کشور نهادینه شود تا تهاجمات فرهنگی بیگانگان خنثی گردد و اگر برای تک تک دانش آموزان نسخه و برنامه داشته باشیم موفق خواهیم بود، در غیر این صورت از بیرون برای دانش آموزان ما نسخه طراحی می کنند.

مالک اشرفی تاکید کرد: افزایش نقش پذیری دانش آموزان در مدرسه، عضویت در تشکل های دانش آموزی، شرکت در مسابقات قرآن، عترت و نماز، تقویت حس نوع دوستی و همدوستی دانش آموزان، افزایش اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور و همچنین مانوس کردن دانش آموزان با کتاب مقدس قرآن از جمله عواملی است که به کاهش آسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد و اجرای طرح هایی مثل طرح شهید بهنام محمدی در رسیدن به این مهم تاثیرگزار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار