رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری: درخت مظهر زندگی، شادابی و طراوت است

شهرری (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: درخت مظهر زندگی، شادابی و طراوت است که باید حفظ شود و برای احیا و توسعه جنگل ها و حفظ محیط زیست باید فرهنگ درختکاری و احترام به طبیعت را در جامعه نهادینه کرد.

کد مطلب: ۸۹۹۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری: درخت مظهر زندگی، شادابی و طراوت است

بهروز نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در مراسم بزرگداشت روز درختکاری در کانون فرهنگی هنری امام خمینی خاطر نشان کرد: جنگلها ریه‌های تنفسی زمین هستند که اگر ما از آنها صیانت نکنیم در آینده با مخاطره روبرو می‌شویم.
نصیری در ادامه گفت: بحث درختکاری و ایجاد فضای سبز یکی از مهمترین راهکارها برای حفاظت خاک در برابر فرسایش است که باعث می‌شود محیط زندگی انسانها با نشاط باشد پس نمی‌توانیم از آثار منابع طبیعی و فضای سبز در زندگی خود غافل شویم زیرا منابع طبیعی نقش مستقیم در زندگی ما دارند و چنانچه از آنها غافل شویم صدمات زیادی به ما وارد می شود.

رحمت‌اله قاسمی‌پور معاون پرورشی و تربین بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری حفاظت از منابع طبیعی را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: برای توسعه منابع طبیعی و جلوگیری از نابودی آنها همه باید دست به دست هم بدهیم و به توسعه و فرهنگ سازی منابع طبیعی کمک کنیم.
او درختکاری را توصیه بزرگان دین عنوان کرد و گفت: در فرهنگ دینی ما کاشت درخت بسیار توصیه شده و شکست شاخه‌های درختان را همانند شکستن بال فرشتگان توصیف نموده اند که این مساله نشان دهنده اهمیت درخت و فضای سبز در سلامتی انسان و جامعه دارد .
مراسم کاشت نهال با نام منش های مهرورزی با طبیعت به مناسبت هفته طبیعت در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی با حضور نصیری ریس اداره آموزش پرورش ناحیه یک ری و قاسمی پور معاون پرورشی به همراه جمعی از دانش آموزان مدارس ایثار و معاد برگزار شد.
/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار