در نشستی با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان بوشهر؛

استاندار، نماینده مجلس ،‌ مدیر کل و نمایندگان فرهنگیان در شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوبی بوشهر چه گفتند

تهران (پانا) - در جلسه شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های جنوبی استان بوشهر که با حضور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد؛ استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و فرهنگیان این مناطق به تشریح برخی مسایل آموزش و پرورش این مناطق پرداختند.

کد مطلب: ۸۹۹۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار، نماینده مجلس ،‌ مدیر کل و نمایندگان فرهنگیان در شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌های جنوبی بوشهر چه گفتند

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش، در این جلسه قبل از سخنان وزیر آموزش و پرورش برخی اعضای شوراهای آموزش و پرورش شهرستان های جنوبی استان بوشهر در تشریح مسایل آموزش و پرورش این مناطق، مطالبی را بیان کردند که اهم آن به شرح زیر است:

سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی ساخت ٢۵ پروژه آموزشی و پرورشی در استان بوشهر اقدام بسیار ارزشمندی است که نشان از اهمیتی است که در این منطقه به تعلیم و تربیت وجود دارد .

وی افزود: در شهرستان های جنوبی استان بوشهر به نگاه عملگرایانه به حوزه آموزش و پژوهش نیاز داریم لذا از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم تا پژوهش سراهای دانش آموزی، به امکانات و نیروی انسانی ماهر مجهز شوند تا بتوانیم خروجی های متخصص و مطلوبی از پژوهش‌سراها داشته باشیم.

الماسی اختصاص سهمیه ویژه در دانشگاه فرهنگیان را از مهم ترین درخواست های مردم شهرستان عسلویه دانست و گفت: شهرستان های جنوب استان بوشهر در مسیر توسعه قرار گرفته‌اند و این منطقه می تواند قطب اردوگاه های جنوبی کشور باشد.

عبدالکریم گراوند استاندار استان بوشهر با قدردانی از حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: مناطق جنوبی استان بوشهر پایتخت انرژی کشور است اما در بحث توسعه استان بوشهر نگاه ما به ذخایر و منابع طبیعی نیست بلکه امید ما به نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

در این نشست کرمی مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با اشاره به برنامه ها و اقدامات آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: جمع نیروی انسانی شهرستان عسلویه ٧٢١ نفر است که ۵٣ درصد بومی شهرستان هستند و نرخ ارتقای تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۵،۵۴ درصد، متوسط دوره اول ٩۵ درصد، متوسطه دوره دوم ۹۷،۲۵ درصد است و 79/9 نوآموزان دوره پیش دبستانی تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند.

اسما شجاعی نماینده فرهنگیان شهرستان کنگان هم در این جلسه خاطرنشان کرد: در سال ٩٧جمعیت دانش آموزی شهرستان کنگان ١۶١٢٧ نفراست که به دلیل رشد جمعیت دانش آموزی، درخواست داریم تا سهمیه نیروهای بومی در آزمون های استخدامی بالا برود چرا که کمبود نیروی انسانی و به ویژه مشاوران مجرب در منطقه بسیار محسوس است.

حسن محدث زاده نماینده فرهنگیان شهرستان دیر هم تصریح کرد: ایجاد اتاق بازی در مدارس، حذف آزمون های ورودی مدارس، حذف کتاب های کمک درسی، برپایی دو انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان و نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش از اقدامات قابل تحسین وزیر آموزش و پرورش است.

وی افزود:نشاط حلقه مفقوده در مدارس است لذا با برداشتن دیوارهایی که بین مدارس و جامعه فاصله انداخته است این نشاط را به مدرسه برگردانیم .

داود افتخاری نماینده فرهنگیان شهرستان جم اظهار کرد: دانش آموزان و معلمان از حجم کتاب های درسی بسیار ناراضی هستند در حالیکه هرکاری که در تئوری به دانش آموزان یاد می‌دهیم باید بتوانیم در اجرا و عمل هم به آنان آموزش دهیم .

حسین درویشی نماینده فرهنگیان شهرستان بردخون عنوان کرد: مهم ترین مطالبات این منطقه؛ سرانه مدارس با توجه به مشکلات اقتصادی، مشارکت ضعیف خانواده ها در امور مدارس، تجهیز کارگاه های هنرستان ها است.

در ادامه مهندی نجفی نماینده فرهنگیان شهرستان عسلویه گفت: شهرستان عسلویه به دلیل وجود تاسیسات نفتی و گازی، توجه بیشتری را می طلبد و آسیب های اجتماعی و آلودگی هوا از چالش های این منطقه است که بر روی دانش آموزان تأثیر منفی داشته است.

وی بیان کرد: عسلویه تنها شهرستانی است که هیچ نوع مدرسه خاص در آن وجود ندارد و استخدام نیروی انسانی بومی، اختصاص سهمیه استخدام فرزندان فرهنگیان در پتروشیمی های منطقه از جمله درخواست ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار