صدیقی: با تقویت ایمان جوانان و عصمت بانوان در برابر دشمنان ایستادگی کنیم

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مردم گفت بیایید با تقویت ایمان جوانان و عصمت بانوان در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، باید جبهه‌های جنگ نرم را پر کنید، همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس جبهه‌ها را پر کردید.

کد مطلب: ۸۹۹۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
صدیقی: با تقویت ایمان جوانان و عصمت بانوان در برابر دشمنان ایستادگی کنیم

به گزارش ایرنا، کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران بیانیه گام دوم انقلاب را راهگشا برشمرد و گفت: «این بیانیه اکسیر و پاسخگویی به شبهات است اگر قدر آن دانسته شود.»

او با بیان اینکه این بیانیه راهکاری است که رهبری فرزانه انقلاب داده‌اند، ادامه داد: «بیانیه گام دوم منشور راهگشاست و یک تصویر کلی از نظام دینی به ما می‌دهد که چهل سال از آن گذشته است.»

صدیقی خاطرنشان کرد: «مطالعه دقیق در 40 سال گذشته و انگشت گذاشتن روی برجستگی‌ها و شناخت نقطه ضعف‌ها و ارتباط دادن آینده به گذشته با تکیه بر جوان‌ها در این بیانیه است.»

خطیب نماز جمعه تهران گفت: «این بیانیه اظهار عاطفه و عشق به جوان‌ها است و سلام مخصوص دادن به جوان‌ها است.»

صدیقی با بیان اینکه اتصال به خدا و اخلاص سبب می‌شود انسان در خط خدا باشد، افزود: «هم امام راحل(ره) و هم امام حاضر ما چنین هستند.»

امام جمعه موقت این هفته تهران به انقلاب‌هایی که در جهان رخ داده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: «در آن انقلاب‌ها باید دید انقلاب‌کنندگان چه کسانی بودند و چه شعارهایی دادند و چه قدر این شعارها حفظ شد.»

صدیقی ادامه داد: «یک انقلابی رخ داد که در راس آن یک فقیه جامع‌الشرایط آمده است و احتیاجی به غیر خدا ندارد و این انقلاب، انقلابی خدایی است که نیاز به بشر ندارد و به دلیل خدایی بودن دل‌های پاک آن را حفظ کرده است.»

او افزود: «پرچم این انقلاب و پرچم‌دار آن همانی است که از روز نخست شروع شده است در حالی که در سایر انقلاب‌ها هم خصوصیات رهبران تغییر می‌کند و هم شعارها و هم مسیر انقلاب درست در خلاف جهت ادامه می‌یابد.»

امام جمعه موقت تهران در ادامه یکی از دلایلی را که انقلاب در مسیرخود حرکت کرده و از آرمان‌ها فاصله نگرفته است، خدایی بودن آن دانست و خاطرنشان کرد: «امید است آقایی که عاشق جوانان است، خدا دل‌های جوانان را با ایشان همراه کند.»

او در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با تبریک میلاد مسعود حضرت باقر العلوم به امام زمان، رهبر معظم انقلاب و نمازگزاران گفت: «اگر حوزه‌های علمیه کساد شوند، بدانید دین کساد می‌شود. دشمنان برای ضربه زدن به مردم در عرصه‌های مختلف و ارزش‌های اسلامی برنامه و نقشه دارند.»

او اظهار کرد: «شما بندگان خوب خدا را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و پیشگیری از وقوع در وسوسه‌های نفس اماره و شیاطین روزگان توصیه می‌کنم.»

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز ماه رجب رجب افزود: «رجب نهر بهشت است. کسانی که در خود غبار سراغ دارند خود را در این نهر و ماه رجب شست‌وشو دهند، خود را پاک کنند و قدر دعاها، روزه ها و نمازهای ماه رجب و همچنین زیارت رجبیه را بدانند. دو دعا از امام زمان در مفاتیح نقل شده است که دعاهای نورانی و آرزوهای سازنده‌ای در این دعاها وجود دارد.»

صدیقی گفت: «پاکی سنخیتی با صفات الهی دارد. بنده خوب خدا آیینه و آیه خداست باید در حدود صفات پروردگار دیده شود و الا بنده نیست.»

امام جمعه موقت تهران افزود: «باید همه تردیدها و ابهام ها از کانون قلب ما زدوده شود و اعتقادی شفاف و اثر گذار در وجود ما باشد. خدا مومن است یعنی هر کسی امنیت یا آرامشی دارد، از خداست. خدا خالق امنیت و موجب و مولد امنیت است.»

او ادامه داد: «زبان ما باید ایجاد امن بکند، دست ما باید پاک باشد. زبانی که آزاد است، زبانی که آبرو‌بر است، زبانی که هنجارشکن است، زبانی که نظم خانواده و جامعه را بر هم می‌ریزد، این زبان زبان امنی نیست و زبان شر است و پناه به خدا می‌بریم از زبان خودمان. زبان خیر و زبان امر به معروف، زبان مقابله با منکرات و بدی‌ها و فساد است. حیف نیست زبان مجرای یاد خدا نباشد؟ باید زبان را به ذکر خدا و دعوت بندگان به ذکر خدا عادت بدهیم.»

صدیقی با بیان اینکه در این روزها اعتکاف واقعا بهشت است، تصریح کرد: «جوانان و مومنان با نام نویسی برای کانون‌های پرورش نیروهای اعتقادی و اخلاقی، در اعتکاف، سربازان و افسران امام را در حوزه علمیه که "هل من ناصر" می‌گویند، یاری کنند. امام زمان از ما کار و کمک می خواهد.»

امام جمعه تهران افزود: «بیایید با تقویت ایمان جوانان و عصمت بانوان در برابر دشمنان ایستادگی کنیم، باید جبهه ها را پر کنید، همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس جبهه‌ها را پر کردید.»

صدیقی گفت: «جبهه‌های جنگ نرم امروز همین حوزه‌های علمیه است که باید پر شوند. رزمنده اگر در مکتب تربیت مکتب نشده باشد، آن رزمنده به درجه شهادت نمی‌رسد. امروز امامان جمعه کارآمد و همراه مردم فرآورده‌های حوزه های علمیه‌اند.»

او گفت: «بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای و موسیقی، سینما تاتر و رسانه‌ها برای جوانان برنامه دارند. برخی معلمان و مدرسان در برخی از دانشگاه‌ها و مدارس به اساتید معتکف و هیات علمی متدین به احکام حقوقی و شرعی می‌تازند و جریان‌های فمینیستی را ارائه می دهند.»

صدیقی گفت: «مقابله با این افراد در گرو همت شماست که در جنگ فرهنگی، جنگ علم علیه ظلمت حضور پیدا کنید و به تعبیر مرحوم مجتهدی تهرانی خمس فرزندان خود را به امام زمان بپردازید. امام زمان ما امروز غریب است که باید یاری شود.»

صدیقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تهران اظهارکرد: «رویش‌ها در حدی است که ما را به آینده امیدوار می‌سازد، تقوای اسلامی تضمین کننده تقواهای زندگی ماست، در این جهت ما همه فرصت را غنمیت بشماریم زیرا که فردا دیر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار