در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی در قم؛

وزیر آموزش و پرورش : باید استعدادهای حوزوی شناسایی و هدایت شوند

تهران (پانا) - سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله سبحانی گفت: «مشکلات مزمن و تاریخی آموزش و پرورش باعث کاهش توجه به بُعد تربیتی شده است لذا برای رفع این موانع باید فعالیت های تربیتی را تقویت کرده و توسعه دهیم.»

کد مطلب: ۸۹۹۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش : باید استعدادهای حوزوی شناسایی و هدایت شوند

به گزارش مرکز ارتباطات آموزش و پرورش عصر امروز سید محمد بطحایی در خاتمه برنامه خود در سفر به قم با آیت الله العظمی سبحانی دیدار و گفتگو کرد.

وزیرآموزش و پرورش در این دیدار اظهار کرد: «در آموزش وپرورش مشکلاتی مزمن و تاریخی داریم که باعث کاهش توجه به بعد تربیتی شده است لذا برای رفع این موانع باید فعالیت های تربیتی را تقویت و توسعه دهیم.»

او ادامه داد: «یکی از این اقدامات اجرای طرح بوم ( برنامه ویژه مدرسه) در مدارس است که به فعالیتهایی خارج از دروس معمول، اختصاص دارد. در بخشی ازاین طرح مدیر یا معلم درباره آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.»

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «در ارزیابی که اخیرا از این طرح انجام داده‌ایم شاهد دستاوردهای خوبی بودیم و دانش آموزان در قالب این طرح می توانند با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنند.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش ادامه داد: «طرحی را با مشارکت سازمان اوقاف شروع خواهیم کرد که طی آن در برخی مدارس مستعد، یک مرکز حوزه دانش‌آموزی برای علاقه‌مندان ایجاد شود؛ بنابراین برخی دروس حوزوی در مدارس ارایه می شود و می‌توان درآینده به تدریج آن را توسعه داد تا نسبت به ارائه دروس مرتبط با معارف اسلامی کار وسیع‌تری انجام شود.»

وی در خصوص حذف تکلیف شب گفت: «تکالیف حافظه‌محور به تکالیف مهارت‌محور تغییر کرده است لذا با اجرای این طرح دانش‌آموزان با انجام تکالیف مهارتی آنچه را نیاز دارند می‌آموزند.»

آیت‌الله سبحانی : معلمان باید ابتدا مزین به سجایای اخلاقی باشند

حضرت آیت‌الله العظمی سبحانی نیز دراین دیدار با تبریک حلول ماه رجب گفت: «قرآن تزکیه را بر تعلیم مقدم داشته است، در طبیعت نیز همین قانون حاکم است. کشاورز ابتدا علف‌های هرز را بر می‌چیند سپس به کشاورزی می‌پردازد.»

او ادامه داد: «پیامبر اکرم (ص) خود معلم اخلاق بود لذا معلمان باید ابتدا مزین به سجایا اخلاقی باشند سپس به تربیت دانش‌آموزان بپردازند.»

این مرجع عالیقدر اذعان کرد: «معلم باید عملا اسوه اخلاق باشد، لذا در انتخاب معلم و محتوای آموزشی باید نهایت دقت صورت گیرد.»

او اضافه کرد: «نباید در را به روی خودمان ببندیم و با جهان قطع رابطه کنیم اما درعین حال هرکشوری آموزه‌های مخصوص خودش را دارد که باید رعایت شود.»

آیت‌الله العظمی سبحانی ادامه داد: «هرچه در قلب سلیم کاشته شود خروجی آن نیز همان خواهد بود.»

او ۱۴ میلیون دانش آموز را سرمایه آموزش و پرورش دانست و افزود: «آموزش و پرورش نسبت به دانش‌آموزان مسئولیت دارد زیرا امانت جامعه در دست آموزش وپرورش است، البته مقصود ازامانت تنها مال نیست بلکه، دین، عقل و روح انسان‌ها هم امانت است که باید در حفظ ونگه‌داری آن کوشید.»

مرجع عالم تشیع گفت: «متاسفانه فضای مجازی این امانت را دچار آسیب می کند لذا مسولیت آموزش وپرورش در این خصوص سنگین است لذا نباید فضای مجازی رها باشد.»

او افزود: «چنانکه برای جلوگیری از تصادفات هزاران پلیس به کار گرفته می‌شود برای حفظ جان و عقل و دین دانش‌آموزان باید هزاران حافظ و نگهبان وجود داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار