وزیر جهاد کشاورزی: سیب و پرتغال شب عید در دهه پایانی اسفند توزیع می‌شود

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار سیب، پرتغال و گوشت قرمز در دهه پایانی اسفند در اختیار هموطنان قرار می گیرد.

کد مطلب: ۸۹۹۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر جهاد کشاورزی: سیب و پرتغال شب عید در دهه پایانی اسفند توزیع می‌شود

به گزارش ایسنا، محمود حجتی، در جریان سفر خود به شهرستان تالش و بهره برداری از چندین پروژه، در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان، چندین پروژه سرمایه‌گذاری، عمرانی و عام المنفعه در حوزه جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

او با اشاره به اینکه در این سفر از طرح های مختلف در حوزه‌های کشاورزی، صیادی، عرصه‌های منابع طبیعی، مرغداری و سایر حوزه ها بازدید به عمل آمد، ادامه داد: پروژه‌هایی از قبیل سیستم نوین آبیاری اراضی کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی، آبخیزداری، صید و صیادی، پرورش ماهیان خاویاری و زراعت چوب نیز افتتاح شد.

حجتی با اشاره به پتانسل‌های تالش در زمینه صنعت کشاورزی، گفت: کیوی تولیدی در تالش از اقلام مهم صادراتی است که توانسته است بازارهای آسیای میانه و سایر بازارها را به خود اختصاص دهد.

او با اشاره به وضعیت آب کشاورزی در سطح کشور، توضیح داد: در حال حاضر بالغ بر 2 میلیون 50 هزار هکتار از اراضی کشور توسط سیستم نوین، آبیاری می‌شود. در دولت تدبیر و امید با حمایت های مجلس شورای اسلامی، 900 هزار هکتار در طول پنج سال اخیر به این سیستم مجهز شده است و این روند ادامه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه راندمان آبیاری کشور از 39 درصد به 45 درصد رسیده است، افزود: کار جدی‌تر و کم‌هزینه‌تری که در حال انجام است، افزایش بهره‌وری با کارهای تحقیقاتی، توسعه گلخانه ها و ... است و سالانه به طور متوسط شاهد افزایش بهره وری 6 درصدی هستیم.

او در بخش دیگر سخنان خود از پرداخت نامحدود تسهیلات از بانک کشاورزی برای خرید ماشین آلات و تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: این تسهیلات با سود 15 درصد است و طی چند سال اخیر حدود 6000میلیارد ریال پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار