معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی: مشارکت قریب 14هزار دانش آموز استان در طرح نماد

بیرجند(پانا) ـ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قریب 14 هزار دانش آموز دختر و پسر استان در دو شهرستان بیرجند و درمیان در طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۹۹۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی: مشارکت قریب 14هزار دانش آموز استان در طرح نماد

مهدی گلدانی مقدم در جلسه کمیته علمی اجرایی طرح نماد اظهار کرد: این طرح در 193 آموزشگاه شهرستان های درمیان و بیرجند برگزار شد.

او از برگزاری دوره آموزشی ویژه کلیه کارکنان مدارس مجری خبر داد و افزود: در این دوره قریب یک هزار و 400 نفر از کارکنان مدارس مجری آموزش های لازم را فرا گرفتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که اولیای دانش آموزان مدارس مجری نیز آموزش های لازم را فرا گرفتند، تصریح کرد:این طرح با هدف استفاده حداکثری از توان و ظرفیت علمی ، خدمتی ، حمایتی ، اجرایی ، نظارتی و تامینی به منظور تحقق پیشگیری رشد مدار و توجه به رشد و تکامل یکپارچه دانش آموزان اجرا می شود.

او ادامه داد: دستگاه هایی نظیر قوه قضائیه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان بهزیستی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی،تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد برکت در اجرای سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

رئیس کمیته علمی اجرایی طرح نماد نیز در این جلسه گفت: منظور از نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی - اجتماعی، به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتار‌های پرخطر ، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله بموقع و موثر می باشد.

یدا... وحدانی نیا با بیان این که اجرای دقیق این طرح می تواند گام موثری در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باشد، یاد آور شد: لازمه تحقق این مهم مشارکت سایر دستگاه های اجرایی با آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار