رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد: بررسی طرح دوفوریتی انتخاب شورایاری‌های کشور

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی استان‌ها از بررسی طرح دوفوریتی درباره انتخابات شورایاری‌ها در شهرهای بالای 100 هزار نفر طی جلسه امروز این شورا خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد: بررسی طرح دوفوریتی انتخاب شورایاری‌های کشور

به گزارش روابط عمومی شورای عالی استان‌ها، مرتضی الویری در پانزدهمین اجلاس عالی شورای استان‌ها اظهار کرد: با توجه به خلأ قانونی تشکیل شورایاری‌ها و قانونی نبودن انتخابات شورای عالی استان‌ها بررسی این موضوع را در دستور کار قرار داده است و شورایاری‌ها قطعاً در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت ظرفیت مناسبی خواهند داشت که می‌توان از آنها در مدیریت شهری بهره گرفت.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در جلسه امروز طرح دیگری با قید یک فوریت در دستور کار قرار گرفت که آیین‌نامه اجرایی بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف انتخاب شوراها و شهرداران سراسر کشور را مورد بررسی قرار داد.

الویری اظهار کرد: اکنون این طرح در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث قرار گرفته و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داده‌اند و این طرح امروز مصوب شود سپس به مجلس شورای اسلامی برای تأیید نهایی ارسال خواهد شد.

وی درباره تأمین بار مالی انتخابات شورایاری‌ها گفت: انتخابات از محل بودجه عمومی دولت بار مالی به همراه نخواهد داشت و تأمین مالی انتخابات بر عهده شهرداری‌ها خواهد بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه این جلسه درباره مصوبه برج باغ‌ها در تهران گفت: این مصوبه در زمان آقای احمدی‌نژاد در قالب لایحه‌ای به تصویب رسید و در این طرح ساکنان می‌توانستند در ۳۰ درصد باغات ساخت و ساز داشته باشند و در ۷۰ درصد باقی‌مانده باغات باید حفظ می‌شد.

الویری اشاره کرد: این مصوبه باعث از بین رفتن باغات زیادی در تهران شد و در اسفند سال گذشته این مصوبه لغو شد و قبل از لغو تعدادی از مالکان با پرداخت عوارض و طی کردن مراحل قانونی برای صدور پروانه اقدام کرده بودند و این موضوع برای آنها حقوق مکتسبه ایجاد کرده بود.

وی افزود: اکنون این موضوع شامل ۵۰۰ تا ۶۰۰ باغ می‌شود که ۶۲ باغ عوارض خود را به صورت کامل پرداخت کرده بودند که اگر در این مساله اجازه ساخت به آنها نمی‌دادیم به دیوان عالی شکایت می‌کردند و کل مصوبه با این کار از بین می‌رفت.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره بودجه سال آینده شورای شهر تهران نیز گفت: شورای شهر در کمیسیون‌های شش‌گانه و تلفیق بودجه سال آینده شهرداری را مورد بررسی قرار داد و میزان این بودجه به ۱۸ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار