هواوی از آمریکا شکایت کرد

تهران (پانا) - شرکت مخابراتی هواوی چین روز پنجشنبه اعلام کرد از دولت ایالات متحده آمریکا به دلیل اعمال محدودیت برای استفاده از تجهیزات این شرکت مخابراتی شکایت کرده است.

کد مطلب: ۸۹۹۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هواوی از آمریکا شکایت کرد

به گزارش ایرنا از رسانه‌های چینی، هواوی ادعا کرد ایالات متحده آمریکا با تصویب قانونی، دولت این کشور را از انجام تجارت با شرکت‌هایی که از تجهیزات هواوی استفاده می‌کنند منع کرده است.
دادخواست شرکت هواوی چین ضد آمریکا اواخر روز چهارشنبه به وقت محلی در دادگاهی در ناحیه شرقی تگزاس ثبت شده است این شرکت از بخش 889 'قانون دفاع ملی آمریکا' که سال گذشته توسط رییس جمهوری این کشور امضا شد شکایت کرده است. بر اساس این قانون آژانس های فدرال و پیمانکاران از تهیه تجهیزات و استفاده از خدمات هواوی منع شده‌اند.
هواوی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: 'این ممنوعیت نه تنها غیرقانونی است، بلکه هواوی را از شرکت در رقابت‌های عادلانه محدود می‌کند و در نهایت به مصرف‌کنندگان ایالات متحده آسیب می‌رساند ما منتظر برگزاری دادگاه هستیم و اعتقاد داریم که این امر به نفع هواوی و مردم آمریکا خواهد بود.'
این در حالی است که پیش از این نیز وکیل خانم منگ وانژو دختر بنیانگذار شرکت هواوی که به درخواست آمریکا در کانادا دستگیر شده است از دولت کانادا شکایت کرده است.
وکلای خانم منگ از دولت، آژانس خدمات مرزی و همچنین پلیس فدرال این کشور به دلیل رعایت‌‌نکردن حقوق موکلش در جریان بازداشت و بازجویی وی، شکایت کرده است.
وکیل خانم منگ به دادگاه عالی بریتیش کلمبیا کانادا گفته است: شیوه‌ای که افسران کانادایی برای دست آوردن شواهد و اطلاعات از خانم منگ بکار برده‌اند نقض جدی منشور حقوق و آزادی‌های اساسی کانادا است.
منگ ادعا می‌کند که او را قبل از بازداشت بطور غیرقانونی به مدت سه ساعت و در قالب یک کنترل عادی و مرسوم گمرکی مورد بازجویی قرار داده‌اند.
او می‌گوید که مقامات گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های او را گرفته و در آنچه که به گفته او سواستفاده از قدرت و بازداشت غیرقانونی بوده است، از او خواستند رمزهای رایانه‌ای خود را در اختیار آنان بگذارد منگ در شکایت خود خواهان غرامت شده است.
دولت ایالات متحده آمریکا پیش از این نیز از کشورهای اروپایی خواسته بود از تجهیزات و فناوری‌های شرکت هواوی به بهانه امکان جاسوسی چین از طریق تجهیزات این شرکت استفاده نکنند.
کشورهای اروپایی نظیر سوئد، انگلستان، لهستان، آلمان و لیتوانی و چند کشور دیگر از جمله اعضای این اتحادیه هستند که می‌گویند محدودکردن و حتی ممنوع‌کردن فعالیت هواوی را به تبعیت از آمریکا در دستور کار قرار داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار